Nareszcie doczekamy się modernizacji kolejnych odcinków ruchliwej trasy. Inwestycja stała pod znakiem zapytania, ale jednak będzie realizowana. Prace potrwają około roku.
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy rozstrzygnął przetarg na wybór wykonawcy modernizacji dwóch odcinków drogi wojewódzkiej nr 240, łączącej Tucholę ze Świeciem. Zadanie zrealizuje firma Skanska SA, a inwestycja będzie kosztować 72 miliony złotych. To już piąta duża inwestycja drogowa uruchomiona przez samorząd województwa, która będzie finansowana ze środków naszego Regionalnego Programu Operacyjnego.
- W całym regionie przy udziale europejskich środków zamierzamy poprawić bezpieczeństwo i standard podróżowania na 14 odcinkach wojewódzkich tras o łącznej długości około 350 kilometrów. Część inwestycji zrealizujemy też w oparciu środki własne województwa. W sumie w Kujawsko-Pomorskiem przebudujemy w najbliższych latach 600 kilometrów dróg – mówi marszałek Piotr Całbecki.
Droga wojewódzka nr 240 ze Świecia do Tucholi jest jedną z tras w regionie, na której notowane są największe natężenia ruchu - w ciągu doby jeździ nią od 6 do 11 tysięcy pojazdów. Droga umożliwia mieszkańcom powiatów świeckiego i tucholskiego dojazd do drogi krajowej nr 22, a wkrótce także do budowanej drogi ekspresowej S5. To również część ważnego szlaku pomiędzy autostradą A1 i środkowym Pobrzeżem Bałtyku, z którego najwięcej kierowców korzysta w sezonie letnim.
- Przewidujemy, że inwestycja, która niebawem się rozpocznie obejmie 3-kilometrowy fragment pomiędzy miejscowością Polski Konopat i drogą krajową nr 91 w Świeciu oraz 12-kilometrowy odcinek od skrzyżowania ul. Warszawskiej i Nowodworskiego w Tucholi do Bysławia – informuje Paweł Knapik, radny Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Jezdnia po przebudowie zostanie wzmocniona i otrzyma szerokość 7 metrów. Zaplanowano też remonty mostów w Rudzkim Młynie na rzece Stążka i w Szumiącej na strudze Szumiąca oraz wiaduktu nad linią kolejową w Terespolu Pomorskim. Przebudowę przejdzie też kilkanaście przepustów, zatok autobusowych, miejsc postojowych i chodników.
W ramach inwestycji zaplanowano też budowę drogowego obejścia Płazowa. Powstaną tam dodatkowe miejsca parkingowe dla samochodów osobowych oraz autobusów, a także punkt do kontroli i ważenia pojazdów. Pojawi się też stacja meteorologiczna z kamerami. Dzięki współpracy z samorządami lokalnymi przy trasie powstaną też ciągi pieszo-rowerowe.
W przetargu na wybór wykonawcy uczestniczyło 5 firm i konsorcjów. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Skanska. Wykonawca zadeklarował realizację zadania za kwotę 72 mln zł i objęcie prac 7-letnią gwarancją. Podpisanie umowy i przekazanie placu budowy będzie możliwe po uprawomocnieniu się decyzji o wyborze wykonawcy. Roboty będą dzielone na etapy, by minimalizować utrudnienia. Zakończenie inwestycji planowane jest po roku od momentu podpisania umowy.
- Warto dodać, że długo nie było pewności co z tą inwestycją będzie się działo – mówi Knapik. -Dlaczego? Bowiem wszystkie oferty jakie wpłynęły w odpowiedzi na ogłoszony przetarg, znacznie przekraczały założony na ten cel budżet. Najtańsza była około 2 razy droższa niż się wstępnie spodziewano. Sprawę poruszałem miedzy innymi na ostatniej sesji Sejmiku Województwa. Po długiej analizie i dyskusji zarząd województwa podjął decyzję o finansowaniu tego zadania bez powtarzania postępowania przetargowego - dodaje.
To słuszna decyzja, bo ceny prac drogowych rosną w ostatnim czasie praktycznie z tygodnia na tydzień, więc nie ma pewności, czy powtórne rozpisanie przetargu dałoby osiągnąć niższą cenę, a mogło spowodować jeszcze jej wzrost. - Najważniejsze jest, że inwestycja niebawem będzie realizowana – dodaje na zakończenie Paweł Knapik.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz