Zamknij

Wady i zalety sitodruku

16:01, 27.06.2022 . Aktualizacja: 16:03, 27.06.2022

Planujesz projekt własnego nadruku i zastanawiasz się, którą metodę znakowania odzieży wybrać? A może chcesz wprowadzić spójny image pracowników w swojej firmie, nawiązujący do logo, sloganów lub produktów i usług, które oferujesz? Przeczytaj artykuł i dowiedz się, czy sitodruk jest idealną metodą nanoszenia nadruków dla Ciebie. Zobacz, jak prosto i trwale można ozdobić odzież i gadżety.

 

Sitodruk jest jedną z metod znakowania. Ze względu na swoje unikalne cechy, stale cieszy się dużą popularnością i zainteresowaniem.

Co to jest sitodruk i gdzie się go stosuje?

Technologia ta sprawdza się przy dużych powierzchniach. Przy wykonywaniu sitodruku stosuje się siateczkowy szablon, z pomocą którego przetłacza się farbę przez matrycę. Najczęściej wykorzystywany jest do znakowania odzieży, aczkolwiek jego zastosowanie jest dość uniwersalne. Bez trudu ozdobi gadżety wykonane z różnych materiałów, nie tylko tkanin, ale również z drewna i tworzywa sztucznego. Mogą być one płaskie oraz wypukłe i cylindryczne. Z tego powodu sitodrukiem ozdabia się np.: torby, długopisy, pojemniki, a także drukuje plakaty, pakery i etykiety. Po więcej informacji zapraszamy na https://www.reflect.pl/sitodruk.html.

Nie tylko nasycenie kolorów — zalety sitodruku

Ze względu na swoje unikalne cechy, sitodruk cieszy się popularnością i jest chętnie wykorzystywany przez firmy i osoby prywatne.

Atutem tej techniki jest trwałość nadruku. Nadruki sitodrukowe odporne są na działanie promieni słonecznych i światła ultrafioletowego, wilgoci oraz częstego prania. Dzięki temu sitodruk zyskał miano jednej z najtrwalszych metod znakowania.

Co więcej, jest to metoda opłacalna. Jest dość tania, aczkolwiek największą opłacalność osiąga się poprzez zamawianie większego nakładu.

Popularność sitodruku warunkuje również szeroki wybór farb. Duża ilość opcji do wyboru pozwala uzyskać głębię i nasycenie barw.

Opłacalność nadruku czy raczej jej brak? - wady sitodruku

Należy mieć świadomość, że cena sitodruku maleje wraz z nakładem. Oznacza to, że dla części osób, podczas zamawiania mniejszych nakładów, może nie być ona atrakcyjna. Przygotowanie całego procesu jest dość kosztowne i czasochłonne. Kolory nanosi się pojedynczo, niezależnie od siebie, stosując do każdej barwy osobną matrycę (szablon).

Mimo możliwości wykonania jednostkowych nadruków, szacuje się, że opłacalność druku sitowego uzyskuje się przy co najmniej stu sztukach nakładu wybranej grafiki. Z kolei nadruk rzędu kilkuset lub kilku tysięcy sztuk obniża koszt matrycy do znikomych wartości, dzięki czemu sitodruk staje się niezwykle tani w wykonaniu.

To, co jeszcze uznaje się za wadę sitodruku to ryzyko przebijania czarnego koloru na białych nadrukach, wykonanych właśnie na czarnych materiałach. Duże znaczenie ma tutaj sam materiał i jego jakość, a także zastosowana farba podczas znakowania. Lepsze jakościowo pozwolą wyeliminować nieestetyczne defekty.

Jak widać, druk sitowy posiada liczne zalety, jak i niektóre z jego cech można uznać za wady. Przede wszystkim na znaczeniu zyskują kwestie związane z opłacalnością i kosztem wykonania nadruku. Im większy nakład, tym korzystniejsza cena. Warto jednak wziąć pod uwagę, że sitodruk może poszczycić się niezwykłą trwałością, a także jest dość uniwersalną techniką znakowania, idealnie sprawdzającą się zarówno na tkaninach, jak i innych materiałach.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%