Zamknij
REKLAMA

Odszkodowanie za odwołany lot - krótki przewodnik dla podróżnych

22:22, 14.12.2017 | Materiał partnera
Skomentuj

Czy zastanawiałeś się kiedyś ile samolotów kursuje każdej doby nad naszymi głowami? Kilkadziesiąt tysięcy maszyn lotniczych pokonuje podniebne szlaki w różne strony naszego kontynentu i nie tylko.

Podróżowanie tym środkiem lokomocji jest jak na razie jednym z najszybszych i najbardziej bezpiecznych sposobów przemieszczania się. Tak wielkie natężenie ruchu może jednak spowodować różnego rodzaju opóźnienia i niestety wpływać na zakłócenia pierwotnego harmonogramu, komplikując również nasze plany. Czy wiesz jak sprawnie postępować w przypadkach odwołania bądź opóźnienia lotu? Wiesz, że w takich sytuacjach należy Ci się odszkodowanie?

Co mogą zrobić pasażerowie?

W przypadku odwołanego lub opóźnionego lotu możesz otrzymać przede wszystkim rekompensatę związaną bezpośrednio z podróżą. A mianowicie  powinieneś uzyskać zwrot kosztów biletów lotniczych w ciągu 7 dni za całość lub część podróży, która nie doszła do skutku. Za taką, która okazała się dla pasażera bezcelowa, również należy się zwrot kosztów. Dochodzi do tego (w uzasadnionych przypadkach) możliwość lotu powrotnego w możliwie najwcześniejszym terminie do miejsca, z którego rozpoczęła się podróż. Drugą opcją jest zmiana planu podróży w dwóch wariantach: innego planu podróży, czyli przelotu samolotowego w to samo miejsce, na jak najbardziej zbliżonych warunkach, najszybciej jak będzie to możliwe. A drugim wyjściem jest wyjazd, tylko że w późniejszym wolnym i zaakceptowanym przez nas terminie.

Pierwsze kroki w procedurze reklamacyjnej

Bardzo często wspomina się również o obowiązku opieki, która dotyczyć ma pasażerów. Klienci linii lotniczych często nie wiedzą, że już w przypadku opóźnienia lotu od 2 h, nawet przy krótszych lotach na dystansie 1500 km, przysługują im bezpłatne posiłki i napoje w ilości adekwatnej do spodziewanego czasu oczekiwania. Przy czym na podkreślenie zasługuje fakt, że to przewoźnik powinien wychodzić z taką propozycją do pasażerów i to po jego stronie leży powinność udzielania informacji na ten temat. Dodatkowo jeszcze należy nam się nocleg w hotelu, gdy jest to

uzasadnione np. porą oczekiwania, a także transport na linii lotnisko-hotel. Oczywiście powinno odbywać się to bez ponoszenia kosztów z naszej strony. Jeżeli jednak przewoźnik nie wykaże odpowiedniego zainteresowania i dobrej woli, warto zachować rachunki, paragony na dowód poniesionych wydatków na jedzenie, napoje, czy inne usługi. Będą one podstawowym elementem do ubiegania się o zwrot kosztów- podkreślają specjaliści AirLex.

Zebrane dokumenty dołączyć należy do reklamacji. Dopiero po wypełnieniu formularza reklamacyjnego, pozostanie nam czekać na przyznanie odszkodowania za opóźniony lot.

Kto może nam pomóc?

Przed każdą podróżą warto zapoznać się listą instytucji, do których możemy się zwrócić w przypadku naruszenia przez linie lotnicze przepisów rozporządzenia (WE)nr 261/2004. Każdy wyjazd to nie tylko wyzwanie logistyczne, ale również test na umiejętność odpowiedniego zabezpieczenia siebie i swoich dóbr, przed nieprzewidzianymi okolicznościami. Dobrze mieć wtedy zapewnioną pomoc lub opiekę fachowych podmiotów.

 

(Materiał partnera)

Komentarze (0)

Brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Po dniu 25 maja 2018 roku administratorami danych będzie firma GEDEON MEDIA Krzysztof Nowicki, 86-105 Świecie, ul. Krausego 4/17, oraz nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszej stronie internetowej do Twoich potrzeb i zainteresowań oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

Jaki jest cel przetwarzania danych?

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez naszych Użytkowników z naszej strony internetowej wraz z funkcjonalnościami na niej udostępnianych ,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszej stronie przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów. Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby: dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań,zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym, aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem dane mogą zostać przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. dostawcą usług IT, agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług, Zaufanym Partnerom oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Informujemy, że na naszej stronie internetowej dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych Partnerów.

Jak możesz zarządzać swoimi danymi?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Tam też znajdziesz informacje jak to zrobić.

Zaznacz przycisk „Zgadzam się” jeśli wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych podanych w formularzu przez GEDEON MEDIA Krzysztof Nowicki, 86-105 Świecie, ul. Krausego 4/17 i naszych Zaufanych Partnerów jako administratora danych osobowych, w celach marketingowych, które obejmują także niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie aktywności na stronie internetowej zgodnie z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa. Wyrażenie zgody jest dobrowolne , masz prawo do dostępu do swoich danych, ich poprawiania, a także wycofania udzielonej zgody w dowolnym momencie, a także o pozostałych kwestiach wynikających z art. 13 RODO, dostępnych w Polityce prywatności..

Zgadzam sięNie teraz
© swiecie24.pl | Prawa zastrzeżone