Zamknij
REKLAMA

Zakupy w Świeciu czy globalnie? Pozycjonowanie E-commerce - Czyli optymalizacja sklepów internetowych pod kątem wyszukiwarek internetowych - jak dać się znaleźć?

10:54, 18.01.2018 | Materiały Partnera
Skomentuj

Zakupy w Świeciu czy globalnie? Pozycjonowanie E-commerce - Czyli optymalizacja sklepów internetowych pod kątem wyszukiwarek internetowych - jak dać się znaleźć?

Coraz więcej użytkowników dokonuje zakupów w dobrze zoptymalizowanych pod kątem pozycjonowania e-sklepach. Trudniej jednak o wiedzę dotyczącą tego, dlaczego firma X znajduje się na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania Google, a Twoja dopiero na 10. Wyszukiwarka Google działa na podstawie wielu algorytmów, porządkujących setki tysięcy stron wg określonych warunków. O kilku z nich: Pingwinie, Pandzie i Kolibrze pewnie wiesz. Dopasuj się do ich wymagań, a uzyskasz wyższy wynik własnej pozycji.

1. Unikalne treści

Panda premiuje strony, które nie powielają opisów produktów od producentów, które znajdziemy na wielu innych stronach. Warto zainwestować we własne treści, które będą zgodne z pozycjonowanymi słowami kluczowymi. Unikalność własnych treści sprawdzisz np. na http://www.siteliner.com/.

2. Przygotuj atrybuty ALT do obrazów

Roboty Google przeczesują strony pod kątem tekstowym - nie widzą obrazów i grafik na stronie. Dlatego każdą z nich należy opatrzyć stosownym opisem alternatywnym. Co musi się w nim znaleźć? Tytuł, opis tego, co znajduje się na elemencie wizualnym. Dotyczy to również nazw plików. Nazwa „mój-nowy-kotek.jpg” jest bardziej zrozumiała dla Google niż „ashghsd.jpg”.

3. Nie upychaj nazw kluczowych

Bazując na punkcie trzecim: pliku „mój-nowy-kotek.jpg” nie możemy opisać nazwami „kot kotek kot syjamski abisyński czarny biały dachowiec” etc. bo spowoduje to spadek widoczności w wyszukiwarce. To samo można powiedzieć w przypadku keywords stosowanych dla tekstów na podstronach witryny — mają zgodnie z rzeczywistością opisywać daną treść, bez stosowania popularnych fraz, nie podzielajacych niczego wspólnego z ofertą.

4. Dbaj o dobre linkowanie wewnętrzne…

Korzystając np. z wyżej wymienionego Siteliner'a sprawdź, czy linki w Twoim sklepie internetowym nie są błędne, mają ustawione prawidłowe przekierowania i nie prowadzą do podstron pustych, lub o zduplikowanej treści.

5. ... a unikaj ferm przy linkowaniu zewnętrznym

W Polsce często korzystało się z SWL - Systemu Wymiany Linków. Do dziś istnieją agencje specjalizujące się w tej działalności. Nie idź tym tropem. Linki umieszczane w dowolnych miejscach nie wygenerują wyższych pozycji, a umieszczane na tzw. farmach — jeszcze ją pogorszą. Dbaj o to, aby artykuły na temat Twoich produktów czy działalności znajdywały się np. na blogach, czy witrynach tematycznych.

6. Twórz czytelne adresy i tagi

Google czyta dziś strony tak jak użytkownik, a adresy typu xyz.com/ashd9u918438*%* nie mówią nikomu zbyt wiele. Zamień to na www.xyz.com/buty-sportowe/abc, gdzie abc może oznaczać np. konkretnego producenta. Jeśli chcesz, aby odwiedzano Twój sklep, stwórz go czytelnego! Oprócz adresów zadbaj też o napisanie dobrych opisów metatagów, title i description, ponieważ to one wpływają na to, jakie informacje zaciąga Google do pokazania użytkownikowi w wynikach wyszukiwania.

7. Słowo jest kluczem

Widoczność sklepu zależy od tego, w jakiej formie podasz swoje treści robotom Google. Zwykłe teksty posiadają wiele słów, lecz z planerem słów kluczowych (dostępnych jako narzędzia Google), możesz znaleźć frazy kluczowe dla Twojego biznesu. Dzięki nim uzyskasz ciąg haseł, których poszukują użytkownicy i na które możesz odpowiedzieć swoimi produktami. Kolejna pomoc to AnswerThePublic.com.

8. Dbaj o layout - nagłówki, H1, nawigacja, UX, prędkość witryny

Klienci nie lubią długo czekać na odpowiedź serwera, gubią się w źle zaprojektowanej nawigacji i uciekają od krzykliwych kolorów. Ich zaufania nie musi wzbudzać również przestarzały design strony — choć to kwestia grupy docelowej. Nie zapominaj o odpowiednich nagłówkach tekstów i rodzaju multimediów. Skaluj elementy wizualne! Jeśli Twój obraz ma rozdzielczość 2600 × 1500 px, a pokazujesz go w rozmiarze czterokrotnie mniejszym — zmniejsz plik wyjściowy. Możesz do tego użyć np. jpegmini.com. Duże obrazy ładują się odpowiednio dłużej, a klient się niecierpliwi.

9. Kontroluj się!

Aby móc sprawdzić rezultaty prowadzonej optymalizacji, zintegruj konta Google Analitycs i/lub Google Search Console z własną witryną. Te darmowe narzędzia umożliwią Ci stały nadzór nad treścią i wynikami oraz pozwolą przesłać mapy witryny .xml do indeksacji. Znajdziesz tam informacje o swoich odbiorcach, ich wieku, miejscu korzystania z przeglądarki, urządzenia, z jakiego kontaktują się z Twoim sklepem internetowym, ich zainteresowaniami — jednym słowem pozwolą Ci dokładnie poznać uwarunkowania podejmowania swoich decyzji zakupowych. Zrób z tej wiedzy użytek!

Jeśli nie jesteś pewny czy masz umiejętności do samodzielnej realizacji pozycjonowania, to zawsze możesz skorzystać ze specjalistów. Na rynku znajdziesz wiele firm, nie jest łatwo jednak znaleźć tą właściwą.

Autorem artykułu jest Maksymilian Śleziak, specjalista z wieloletnim doświadczeniem e-commerce z firmy Ageno z Bielska-Białej specjalizującej się we wdrożeniach sklepów internetowych opartych o Magento, zarówno B2C jak i B2B.

(Materiały Partnera)

Komentarze (0)

Brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Po dniu 25 maja 2018 roku administratorami danych będzie firma GEDEON MEDIA Krzysztof Nowicki, 86-105 Świecie, ul. Krausego 4/17, oraz nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszej stronie internetowej do Twoich potrzeb i zainteresowań oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

Jaki jest cel przetwarzania danych?

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez naszych Użytkowników z naszej strony internetowej wraz z funkcjonalnościami na niej udostępnianych ,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszej stronie przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów. Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby: dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań,zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym, aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem dane mogą zostać przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. dostawcą usług IT, agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług, Zaufanym Partnerom oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Informujemy, że na naszej stronie internetowej dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych Partnerów.

Jak możesz zarządzać swoimi danymi?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Tam też znajdziesz informacje jak to zrobić.

Zaznacz przycisk „Zgadzam się” jeśli wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych podanych w formularzu przez GEDEON MEDIA Krzysztof Nowicki, 86-105 Świecie, ul. Krausego 4/17 i naszych Zaufanych Partnerów jako administratora danych osobowych, w celach marketingowych, które obejmują także niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie aktywności na stronie internetowej zgodnie z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa. Wyrażenie zgody jest dobrowolne , masz prawo do dostępu do swoich danych, ich poprawiania, a także wycofania udzielonej zgody w dowolnym momencie, a także o pozostałych kwestiach wynikających z art. 13 RODO, dostępnych w Polityce prywatności..

Zgadzam sięNie teraz
© swiecie24.pl | Prawa zastrzeżone