Zamknij
REKLAMA

Księgowanie wyposażenia i środków trwałych- poznaj różnice i pozbądź się problemu!

23:23, 26.05.2018 | Materiały partnera
REKLAMA
Skomentuj

Ilość spraw, które muszą być kontrolowane i sprawdzane przez każdego przedsiębiorcę jest bardzo duża. Prowadzenie księgowości, rozliczanie płac, czy ewidencjonowanie środków to tylko część z obowiązkowych punktów działania każdej większej firmy.

Na zajmowanie się wszystkim i skrupulatne dopilnowanie poszczególnych czynności nie zawsze starcza czasu. Poza tym, mimo że wiele już wiemy o prowadzeniu firmy, to wciąż rozwijamy się i  zdobywamy nową wiedzę.
W poniższym artykule pokrótce omówimy ewidencję środków trwałych i wyposażenia. Co wchodzi w zakres takich środków, kiedy muszą być ewidencjonowane i po co w ogóle to robić?

Ewidencja wyposażenia co musi się w niej znaleźć?
Mówiąc o ewidencji wyposażenia, mamy na myśli składniki majątku, których wartość przewyższa 1500 złotych. Wyznaczona kwota określa zarówno wartość nabycia, jak i wytworzenia danego składnika. Nie oznacza to jednak, że pozostałych składników majątku, o niższej wartości finansowej nie można nazwać wyposażeniem. Wszystkie przedmioty poniżej kwoty 1500 zł nie są po prostu ujmowane w ewidencji. Z kolei te przekraczające kwotę 10 000 zł określane są mianem środków trwałych i jako takie nie podlegają amortyzacji.
Wyposażeniem - zgodnie z definicją - są zatem rzeczowe składniki majątku związane z wykonywaną działalnością, ale nie zaliczane do grupy środków trwałych.
Dla rozróżnienia na wyposażenie i środki trwałe może posłużyć również kwestia czasu przewidywanego do używania danego składnika majątku. W przypadku wyposażenie będzie on krótszy niż 1 rok, a wartość początkowa przedmiotu nie przekroczy 10 000 zł.

Co zatem zaliczamy do środków trwałych?
Ustawa o PIT dokładnie definiuje, co rozumiemy przez pojęcie środków trwałych stanowiących własność lub współwłasność podatnika. Otóż są to wszelkie składniki nabyte lub wytworzone we własnym zakresie, zdatne do użytku w dniu przyjęcia do używania oraz kompletne.
Zalicza się do nich:
- budowle,
- budynki oraz lokale będące odrębną własnością, ale także
- maszyny, czy urządzenia i środki transportu oraz inne przedmioty.
Dodatkowo istnieje również wyznacznik czasowy, w którym to przewidywany okres ich użytkowania powinien być dłuższy niż rok. Oczywiście powinny być one wykorzystywane przez podatnika na potrzeby związane z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, ale mogą być również oddane do użytkowania na podstawie umowy dzierżawy, czy najmu. Nie istnieje określony wzorzec ewidencji środków trwałych. Może nim być nawet odręcznie sporządzony dokument.  Jednakże pamiętać należy, że muszą się w nim znaleźć dokładne informacje dotyczące omawianych składników np. data nabycia, określenie dokumentu stwierdzającego nabycie, wartość początkowa, czy stawka amortyzacyjna. Ważne jest wiedza na temat tego, co posiadamy w ogóle na wyposażeniu. Pozwala to na sprawne zarządzanie firmą i dobrą organizację pracy.

Kompleksowo działające usługi księgowe
Prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia zapewnia porządek, a to wpływa na sprawne działanie całej firmy. Jeżeli zaś czynności te wykonywać będzie odpowiednie biuro księgowe, wówczas nasza firma dodatkowo zyskuje pewność rzetelnego i terminowego załatwiania większości spraw.
Poza tym, każdy przedsiębiorca zatrudniający zewnętrzne biuro rachunkowe zyskuje na wiarygodności, stając się godnym zaufania, solidnym partnerem w interesach.
 

(Materiały partnera)
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (0)

Brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Po dniu 25 maja 2018 roku administratorami danych będzie firma GEDEON MEDIA Krzysztof Nowicki, 86-105 Świecie, ul. Krausego 4/17, oraz nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszej stronie internetowej do Twoich potrzeb i zainteresowań oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

Jaki jest cel przetwarzania danych?

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez naszych Użytkowników z naszej strony internetowej wraz z funkcjonalnościami na niej udostępnianych ,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszej stronie przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów. Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby: dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań,zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym, aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem dane mogą zostać przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. dostawcą usług IT, agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług, Zaufanym Partnerom oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Informujemy, że na naszej stronie internetowej dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych Partnerów.

Jak możesz zarządzać swoimi danymi?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Tam też znajdziesz informacje jak to zrobić.

Zaznacz przycisk „Zgadzam się” jeśli wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych podanych w formularzu przez GEDEON MEDIA Krzysztof Nowicki, 86-105 Świecie, ul. Krausego 4/17 i naszych Zaufanych Partnerów jako administratora danych osobowych, w celach marketingowych, które obejmują także niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie aktywności na stronie internetowej zgodnie z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa. Wyrażenie zgody jest dobrowolne , masz prawo do dostępu do swoich danych, ich poprawiania, a także wycofania udzielonej zgody w dowolnym momencie, a także o pozostałych kwestiach wynikających z art. 13 RODO, dostępnych w Polityce prywatności..

Zgadzam sięNie teraz
© swiecie24.pl | Prawa zastrzeżone