Zamknij
REKLAMA

Na czym polega marketing internetowy?

15:38, 26.03.2019 | materiały partnera

Internet stwarza dziś ogromne możliwości w wielu dziedzinach. Nie inaczej jest w przypadku działań marketingowych, które z powodzeniem przenoszą się do sieci. Marketing internetowy prężnie się rozwija, co doceniają nie tylko marketingowcy. Dla wielu firm i to bez względu na charakter działalności, obecność w internecie ma często kolosalne znaczenie dla utrzymania się na rynku. Co to właściwie jest marketing internetowy? Czy każda organizacja powinna korzystać z jego narzędzi? Jakie są jego zalety i ile wynoszą jego koszty? I jak to robić w praktyce? Oto kilka najważniejszych informacji związanych z marketingiem internetowym!

Marketing internetowy - co to?

Marketing internetowy to wszelkie strategie oraz działania w sieci, które mają na celu wspieranie sprzedaży dóbr i usług. Jest to przede wszystkim promocja, a więc między innymi działania w zakresie reklamy i public relations. Jednak marketing internetowy to nie tylko reklamowanie produktów czy kreowanie pozytywnego wizerunku marki. To także działania związane z tworzeniem produktów, polityką cenową czy sprzedaży online. Marketing internetowy jest więc bardzo pojemnym pojęciem, które obejmuje wachlarz możliwości wykorzystania konkretnych narzędzi marketingowych. Czym marketing w sieci różni się od marketingu tradycyjnego? Dużą zaletą jest jego interaktywność, a więc i możliwość wchodzenia w interakcję z potencjalnymi klientami. Marketing w internecie pozwala uzyskać ogromną wiedzę na temat klientów, a wszystko to dzięki rozwiniętej analityce internetowej. Do jego zalet należy również nieograniczony czas oraz zasięg działania i elastyczność czy kontrola w zakresie prowadzonych działań marketingowych.

Źródło: https://www.eactive.pl/

Działania marketingu internetowego

Marketing internetowy pozwala na wykorzystanie wielu skutecznych narzędzi, które pozytywnie wspierają markę w sprzedaży produktów czy usług. Do najpopularniejszych należą: pozycjonowanie, e-mail marketing, content marketing, Google Ads czy marketing w mediach społecznościowych. Współcześnie każda organizacja powinna zainteresować się internetowymi działaniami marketingowymi. Marketing internetowy nie może jednak być wyłącznie ograniczony do przekazywania podstawowych informacji na temat firmy w sieci. Przeciwnie, na spójne działania marketingowe składa się wiele, wzajemnie uzupełniających się narzędzi. To właśnie dzięki przemyślanej strategii marketingowej, jak też jej sprawnej realizacji można odnieść sukces w internecie. Niektóre działania marketingowe, takie jak prowadzenie kanałów społecznościowych marki, zlecanie kampanii reklamowych w Google, pozycjonowanie czy samo prowadzenie strony internetowej, można oczywiście prowadzić samodzielnie. Wiele narzędzi internetowych ma charakter intuicyjny i nawet osoba początkująca jest w stanie skutecznie je obsługiwać.

Czy to jednak wystarczy, aby działania marketingowe w sieci były skuteczne? Okazuje się, że niekoniecznie. W marketingu internetowym liczy się nie tylko samo działanie, ale przede wszystkim jego skutek. Każdy element strategii marketingowej powinien być również skrupulatnie mierzony i analizowany. Dlaczego to takie ważne? Nawet jeśli świetna kampania reklamowa w sieci pozornie daje odzew ze strony jej odbiorców, nie oznacza to jeszcze jej sukcesu. Na nic zdadzą się budzące reakcje posty na Facebooku czy Instagramie, jeśli konkretne działania nie przełożą się na realne zwiększenie sprzedaży. Dlatego do niektórych elementów strategii marketingowej warto sięgnąć po pomoc profesjonalnej agencji marketingowej. Doświadczeni marketingowcy nie tylko są w stanie wskazać najskuteczniejsze narzędzie marketingowe. Do ich zadań należy także czuwanie nad całościowym ich wdrażaniem, a co najważniejsze, mierzą oni skuteczność działań. W ten sposób można mieć pewność, że marketing internetowy przynosi prawdziwe efekty, a więc w konsekwencji przyczynia się do zwiększenia sprzedaży.

Korzyści z inwestycji

Aby uzmysłowić sobie, jaką szansą dla firmy są działania marketingowe w sieci, warto wziąć pod uwagę ich koszty. Przykładowo, w porównaniu do niektórych tradycyjnych form promocji, reklama w internecie jest relatywnie tańsza. Nie każdą firmę stać na spot w telewizji, która nie tylko jest bardzo drogą formą reklamy, ale też trudno za jej pomocą trafić do konkretnej grupy odbiorców. Marketing w sieci z kolei pozwala nie tylko określić konkretną grupę docelową, ale też opracować budżet reklamowy, który najczęściej jest proporcjonalny do wielkości firmy. Dlatego także początkujące marki z powodzeniem mogą stosować narzędzia marketingowe w sieci. Bardzo często też koszty marketingu dotyczą realnych skutków działań marketingowych (chociażby model CPC w systemie reklamowym Google, czyli koszt poniesiony za kliknięcie w odnośnik reklamowy). Oznacza to, że nawet działania marketingowe przy ograniczonym budżecie, mogą przynieść prawdziwe korzyści dla firmy. Do tych najważniejszych eksperci Eactive - jednej z działających na rynku agencji marketingowych - zaliczają m.in. dotarcie do wielu klientów przez całą dobę czy możliwość nawiązania bezpośredniej interakcji z odbiorcami.

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA
© swiecie24.pl | Prawa zastrzeżone