Zamknij

Trendy w kampaniach marketingowych w Internecie

09:25, 16.01.2018 Materiał partnera
Skomentuj

Nowy Rok to dobry moment, żeby zastanowić się nad tym co będzie popularne przez najbliższe 12 miesięcy. Pozwoli to skutecznie zaplanować swoje działania.

Marketing internetowy ma się świetnie. Portale społecznościowe, Google AdWords i inne narzędzia umożliwiają promowanie swoich produktów i usług na wiele sposobów. W prognozach nie przewiduje się gwałtownych zmian i zupełnie nowego podejścia. Natomiast bardzo rozwinąć mają się te aspekty kampanii, które już dziś są szeroko wykorzystywane.

Personalizacja
Nie od dziś dostrzega się, że najlepsze kampanie to te, które trafiają w konkretne gusta, dopasowane są do poszczególnych użytkowników. Oczywiście chodzi tu o określanie grup docelowych, pod których kątem tworzone będą kampanie. Obecnie, dzięki takiemu dopasowaniu, konsumentowi działania marketingowe towarzyszą praktycznie przez cały proces zakupowy. Najprostszym przykładem jest na zakładka "inni kupili też", która podsuwa rekomendacje produktów, potencjalnie mogących się spodobać danemu użytkownikowi. Nie od dziś też wiadomo, że dopóki jesteśmy zalogowani na portalach społecznościowych, podczas internetowych zakupów, dopóty pokazywane nam są reklamy idealnie dopasowane treścią do tego, czego szukaliśmy na stronach.

Google AdWords
Narzędziem, z którego w dalszym ciągu warto korzystać jest Google AdWords. Nie należy spodziewać się bardzo przełomowych zmian, natomiast warto zauważyć, że nowy interfejs, wprowadzony już w ubiegłym roku sprawdza się, choć wymaga jeszcze pewnych poprawek. Prognostycy zauważają, że trwa ekspansja AdWords. Narzędzie to faktycznie posuwa kwestię personalizacji wyszukiwania o krok dalej, umożliwiając konsumentom na odnalezienie firmy reklamodawcy dokładnie w tym momencie, kiedy poszukują produktów lub usług z nią związanych. To czego w związku z AdWords spodziewać się można w 2018 roku to ulepszenie Parallel Tracking - rozwiązania wprowadzonego przez Google, które umożliwia szybsze przechodzenie użytkowników na strony docelowe. W marketingu internetowym liczą się bowiem sekundy.

Mobilny marketing
Jednym z trendów, który ma przeważać w 2018 roku ma być marketing mobilny. Zauważalna jest bowiem zmiana - coraz więcej użytkowników, decyzji konsumenckich dokonuje korzystając z urządzeń mobilnych. Wymaga to dopasowania nie tylko witryn sklepów i firm, ale również dopasowania działań marketingowych. Już dziś mówi się o marketingu prowadzonym w oparciu na przykład o lokalizację, co w przypadku na przykład smartfonów jest prostsze. Na podstawie tego, gdzie w danym momencie znajduje się użytkownik, pokazana może mu być konkretna treść dopasowana do lokalizacji, oferta sklepów znajdujących się w pobliżu. 

Generalnie zauważalna jest tendencja takiego dopasowywania działań marketingowych do użytkownika, ażeby oferty do niego kierowane poczytywał on za przydatne i interesujące - a nie uciążliwe. Więcej informacji oraz ofertę działań można uzyskać na stronie https://pirmedia.pl/ lub na ich blogu firmowym.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%