Zamknij

Projektowanie serwisów internetowych - dlaczego responsywność jest tak ważna

11:11, 30.05.2019 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 12:53, 02.06.2019

Użytkownicy internetu przesiadają się z komputerów stacjonarnych na smartfony. Z roku na rok przybywa osób, które preferują robienie zakupów czy zdobywanie informacji przy użyciu urządzeń mobilnych. Dlatego responsywność stron jest już standardem z którego nie można rezygnować.

To, co jeszcze kilka lat temu było mglistą przyszłością, teraz stało się faktem. Olbrzymia rzesza internautów przeszukuje sieć przy użyciu urządzeń mobilnych (ponad 50 procent na świecie w 2018 roku). Od komputerów odchodzą nie tylko młodzi ludzi. Dlatego projektowanie serwisów internetowych bez uwzględnienia responsywności, to teraz grzech ciężki!

Responsywność strony internetowej (responsive web design), czyli co? Tak nazywamy technikę projektowania strony, żeby swoim wyglądem dostosowywała się automatycznie do rozmiaru wyświetlacza na którym jest przeglądana (komputera stacjonarnego, tableta czy smartfona).

O ile od początku strony internetowe były projektowane pod duże monitory PC-tów, to ich automatyczne dopasowanie do urządzeń mobilnych - nie zapominajmy też o wielkich ekranach telewizorów - jest pewnym wyzwaniem.

Dlaczego responsywność jest kluczowa przy projektowaniu serwisów internetowych

Internet w telefonie, to symbol naszych czasów. W ubiegłym roku ok. 75 proc. Polaków używało smartfonów (dane Urzędu Komunikacji Elektronicznej), przede wszystkim do przeszukiwania sieci.

Jaki z tego wniosek?

Jeśli twoja strona wygląda źle na wyświetlaczu telefonu komórkowego, np. trzeba powiększać jej różne elementy, to jesteś skazany na klęskę.

Tworzenie serwisów internetowych bez uwzględnienia responsywności nie ma sensu.

Responsywność stała się jednym z głównych elementów dobrze zaprojektowanego sklepu internetowego, strony czy serwisu. Dostosowanie strony do smartfonów jest najważniejsze w e-sklepach.

Użytkownicy internetu mogą przebierać wśród niemal niezliczonej liczby ofert sklepów. Jeśli sklep internetowy jest niefunkcjonalny i niewygodny w obsłudze, to internauta nie będzie tracił czasu i nerwów (np. na obsługiwanie paska poziomego przewijania). Po kilku sekundach porzuci źle zaprojektowaną stronę i wróci do wyników wyszukiwania.

Potencjalny klient stanie się klientem straconym.

To nie wszystko. Trzeba też pamiętać o pozycjonowaniu stron. O tym czy twoja strona internetowa zasłużyła na wysokie miejsce w rankingu wyszukiwania - czyli jest dobrze widoczna w sieci - decyduje algorytm Google.

Najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie ogłosiła w ubiegłym roku, że zaczyna szczególnie doceniać strony świetnie dopasowane do urządzeń mobilnych (to tzw. Mobile-First Indexing). Responsywność jest zatem jednym z głównych czynników branych pod uwagę przy ocenie witryny.

Jeśli link do twojej witryny znajdzie się nisko w wynikach wyszukiwania - czyli poza pierwszą stroną - to internauci do niego nie dotrą. Im mniejszy ruch na stronie, tym gorsze wyniki w rankingach. Koło się zamyka

Na szczęście o responsywność strony można zadbać.

D2M, agencja interaktywna z Warszawy, specjalizuje się m.in. w tworzeniu stron www i pozycjonowaniu stron internetowych. Specjaliści z tej agencji śledzą rozwój internetu i zmieniające się wymagania wyszukiwarek internetowych. Dlatego potrafią tworzyć serwisy internetowe, które łączą funkcjonalność z nowoczesnym wyglądem i dostosowaniem do wymogów wyszukiwarek.

Wszelkie informacje o usługach agencji marketingowej D2M (np. projektowanie stron internetowych - cennik) można zdobyć pisząc na adres e-mail: [email protected] lub [email protected] (obsługa klienta w języku angielskim)

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%