Zamknij

Zanim rozpoczniesz pozycjonowanie w Google, przeprowadź skuteczną optymalizację

10:40, 11.10.2019 Materiał partnera Aktualizacja: 08:25, 12.10.2019

Zdarzyło Ci się buszować po sieci i trafić na stronę internetową, która nie zachęcała wyglądem, długo się ładowała lub była nielogicznie skonstruowana? To może oznaczać, że osoba zarządzająca witryną zadbała o pozycjonowanie, jednak nie uwzględniła optymalizacji. Nie rób takiego błędu.

To poważny błąd w zakresie SEO. Co daje optymalizacja, jak się za nią zabrać oraz kto nam pomoże, kiedy nie jesteśmy dobrze zorientowani w tematyce wymagań, stawianych przez wyszukiwarki? Przekonaj się, czytając poniższy artykuł.

Optymalizacja treści, kodu i struktury strony to SEO, będące podstawą pozycjonowania

Duża część osób planujących przeprowadzić pozycjonowanie swojej strony internetowej, myli je z optymalizacją lub zupełnie pomija ten istotny krok. Tymczasem działania z zakresu SEO są nieodłącznym elementem profesjonalnego pozycjonowania. Jeśli nie zostaną wdrożone na czas, promowana witryna nie zacznie przynosić zysków – duży ruch organiczny nie wystarczy, aby pozyskać klientów. Najłatwiej będzie wyjaśnić to na przykładzie: strona pozbawiona treści, atrakcyjnych zdjęć i opisów produktowych nie przekona internauty do dokonania zakupu. Mimo, że dotrze on na nią przez Google, ostateczna decyzja i związana z nią konwersja będzie wynikała nie z wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, lecz z zachęcających tekstów, oryginalnych grafik i haseł reklamowych. Nie bez znaczenia pozostają też kwestie techniczne: prędkość ładowania się strony oraz wczytywania zdjęć. Zarówno internauci, jak i roboty wyszukiwarek, nie lubią witryn uciążliwych w przeglądaniu. Niemile widziana jest również powtarzalna treść, czyli np. opisy usług skopiowane ze stron konkurencji. URL'e pozbawione fraz kluczowych, nielogiczna struktura menu, jak również jednolite teksty pozbawione nagłówków i pogrubień to kolejne czynniki, obniżające jakość strony. Przed wdrożeniem pozycjonowania konieczne jest więc dopilnowanie, aby wymienione błędy nie występowały. W tym celu stosuje się optymalizację treści, kodu i struktury. Dopiero, gdy działania SEO zostaną wykonane, a strona stanie się przyjazna robotom oraz użytkownikom sieci, można liczyć na zadowalające efekty pozycjonowania.

Kto najlepiej wie, w jaki sposób wdrożyć optymalizację i pozycjonowanie strony?

Podobnie, jak każda branża, również SEO przygotowało miejsce dla specjalistów. Skupiają się oni w dedykowanych agencjach interaktywnych, jak np. AFTERWEB. Każdy ekspert posiada kwalifikacje w określonej dziedzinie, którą może być content marketing, link building, copywriting i wiele innych. Agencje SEO zatrudniają przede wszystkim webmasterów, fachowców od optymalizacji i pozycjonowania stron. To z nimi najbardziej opłaca się współpracować. Zwłaszcza, że profesjonalne agencje znają się na najnowocześniejszych formach promocji. Ich pracownicy uczestniczą w szkoleniach, co więcej, stale doskonalą swoje umiejętności. Z ich pomocą pozycjonowanie zarówno na frazy lokalne, jak: „restauracja włoska Gorzów Wielkopolski” oraz globalne, jak: „biżuteria srebrna” jest możliwe do przeprowadzenia i może przynieść spektakularne efekty.

 

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%