Zamknij

Uszkodzona przesyłka kurierska ? co powinna zawierać reklamacja?

00:00, 16.11.2017 artykuł sponsorowany
Skomentuj Fot. materiał partnera Fot. materiał partnera

Lubisz zamawiać przez Internet? Z pewnością tak. Jest to bowiem bardzo łatwa forma zakupów i przede wszystkim szybka. W przypadku zakupów w sklepie, skazany jesteś na wyjście z domu, pojechanie do sklepu, bieganie po nim i poszukiwanie tego, czego potrzebujesz, stanie w kolejce i powrót do domu. Nie dość, że jest to czasochłonne, to jeszcze musisz zrobić kilka kilometrów – szczególnie jeśli nie posiadasz samochodu i mieszkasz na wsi. Zamawiając przez Internet, możesz siedzieć w małej wiosce w Bieszczadach na końcu świata, gdzie nie ma sklepów, a przez Internet zamówić możesz i tak paczkę.

Najczęściej, na przewoźnika wybierany jest kurier. Do wyboru zazwyczaj jest także poczta. Ceny jednak są bardzo do siebie zbliżone, ale kurier jest szybszy i sprawniejszy, a co najlepsze dotacza paczkę pod drzwi w przypadku poczty, bardzo często jedynie co dostajemy to awizo do skrzynki, z którym trzeba iść na pocztę, aby taka paczkę odebrać. Kuriera takiego jak np. latajacepaczki.pl, zamawiają więc ci, którzy lubią wygodę i szybkość realizacji, za niewielką cenę. Jednak zamawianie przez intranet ma swoje wady i zalety. Zaleta jest oczywiście wygoda w przypadku takiej usługi, oszczędność czasu i ogromny wybór produktów. A co z wadami?

Uszkodzona paczka

Niekiedy zdarza się, że kurier przynosi paczkę, a jest ona uszkodzona, ma pogięty karton, podarty itp. co w takiej sytuacja należy zrobić, aby nie zostać z uszkodzoną przesyłką w ręce i barkiem możliwości odzyskania zakupu? W takim przypadku, należy powiedzieć kurierowi, aby ten poczekał, aż paczkę otworzysz. Pamiętaj, że jeśli zamawiałeś kuriera za pobraniem, to wtedy musisz najpierw zapłacić za przesyłkę, aby dostać ją do ręki. Nie ma możliwości otwarcia i sprawdzenia, a dopiero potem zapłacenia za przesyłkę. Kiedy po otwarciu paczki, okaże się, że zawartość uległa uszkodzeniu, spisywana jest reklamacja. Robi to kurier, który paczkę przyniósł. Dlatego, musi być on obecny przy jej otwieraniu. Jak takie pismo reklamacyjne spisać i co powinno zawierać?

Przyznanie odszkodowania

Jeśli ma zostać przyznane odszkodowanie, to należy w piśmie napisać wysokość kwoty zadośćuczynienia, a także informacje dotyczące sposobu i terminu spłaty takiej należności. Takie pismo, aby było ważne, powinno zawierać pouczenie, dotyczące prawa odwołania się do miejscowo, właściwego sądu. Pamiętaj! Jeśli przewoźnik w podanym terminie, nie udzielił odpowiedzi na dostarczoną reklamację, to jest to utożsamiane z jej pozytywnym przyjęciem. A co jeśli nie możesz się doczekać na odszkodowanie? W takim wypadku, jeśli realizacja zażalenia będzie zbyt długa lub nie będzie odbywać się wcale, można z powodzeniem kierować sprawę do sądu. Jednak przypadku uszkodzenia paczki oraz kłopotów z odszkodowaniem, zdarzają się rzadko. 

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%