Lokalizacja (65 proc.), promocje (62 proc.), a także dostępność do ulubionych marek (48 proc.) - to najważniejsze czynniki, które powodują, że wybieramy dane centrum handlowe. Co więcej, ponad połowa respondentów (51 proc.) jest przekonanych, że zakaz handlu w niedzielę wpłynie negatywnie na gospodarkę - to wnioski z raportu pt. „Wizerunek Galerii Handlowych” przeprowadzonego na zlecenie agencji Procontent Communication.
- Przychylniej na zakaz handlu w niedzielę patrzą osoby młode, które nie przekroczyły 24 roku życia oraz osoby w przedziale wieku 24-35 lat. Co ciekawe, im wyższy dochód badanych, tym odsetek osób wyrażających taką opinię rośnie - mówi newsrm.tv Małgorzata Twardochleb, Procontent Communication.
Rynek centrów handlowych w Polsce przeszedł w stosunkowo krótkim czasie bardzo długą drogę i niezwykle się rozwinął. Od obiektów, w których znajdował się duży hipermarket i kilka małych sklepików po budowane obecnie centra, w których dominują sklepy z modą, strefy z rozbudowaną ofertą gastronomiczną czy przestrzenią dedykowaną do spędzania wolnego czasu. - Współczesne centra to nie tylko miejsca zakupów, Polacy polubili galerie handlowe i jak pokazują badania spędzają w nich coraz więcej czasu. Tym bardziej zaskakuje próba ograniczenia wolności konsumentów poprzez wprowadzenie zakazu handlu w niedzielę, który najbardziej uderzy w centra handlowe, ich klientów i pracowników. Duży sprzeciw przeciwko takim restrykcją pokazali sami klienci i pracownicy galerii, w zaledwie jeden weekend w 50 centrach w Polsce zebranych zostało ponad 75 000 podpisów pod petycją o nieograniczaniu handlu w niedzielę – komentuje wyniki raportu Radosław Knap, Dyrektor Generalny, Polskiej Rady Centrów Handlowych.
Jak wynika z przeprowadzonego badania, możliwość spędzania czasu wolnego w galerii największe znaczenie ma dla badanych przed 24 rokiem życia (17 proc.), a co za tym idzie to właśnie oni są grupą, dla której istotne są wydarzenia specjalne oraz eventy, w których mogą uczestniczyć. Według wskazań respondentów, im większe miasto, tym mniej istotna staje się kwestia organizacji wydarzeń specjalnych na terenie galerii.
W raporcie pt. „Wizerunek Galerii Handlowych”, zbadano jak polskie społeczeństwo ocenia galerie handlowe. Oferta oraz polityka centrów wobec klientów nieustannie dopasowuje się do aktualnych trendów i potrzeb rynkowych. Przeprowadzone badanie pokazuje, że warto inwestować we własne kanały komunikacji oraz działania Public Relations, aby skutecznie docierać z ofertą do potencjalnego klienta i usprawnić przepływ informacji między centrum, a otoczeniem.
Źródło: newsrm.tv
Magda10:10, 05.02.2017
A umiecie coś napisać sami? Ten artykuł to kopia artykułu z interii, wrzucam link: http://m.interia.pl/biznes/news,2469284,4141
Wstyd, naprawdę. 10:10, 05.02.2017
sw20:50, 05.02.2017
A kiedy robić zakupy jak się przez cały tydzień *%#)!& do 17-18.W niedziele chociaż człowiek sie odchami robiąc zakupy. Zresztą co tam- słyszałem ,że u księdza w niedziele po mszy też można np. kawe kupić....................(też chce zarobić) 20:50, 05.02.2017
gutek21:03, 05.02.2017
odp.do sw----oni mało mają--hehe 21:03, 05.02.2017
hanai17:51, 07.02.2017
Odchamianie odbywa się w instytucjach kultury, a nie w galeriach handlowych- 17:51, 07.02.2017
parafianin21:00, 05.02.2017
1 0
A czy kasę fiskalną ma????????????????? 21:00, 05.02.2017