Zamknij

Czy Polacy chcą zakazu handlu w niedzielę?

22:12, 04.02.2017 K.N
Skomentuj

Lokalizacja (65 proc.), promocje (62 proc.), a także dostępność do ulubionych marek (48 proc.) - to najważniejsze czynniki, które powodują, że wybieramy dane centrum handlowe. Co więcej, ponad połowa respondentów (51 proc.) jest przekonanych, że zakaz handlu w niedzielę wpłynie negatywnie na gospodarkę - to wnioski z raportu pt. „Wizerunek Galerii Handlowych” przeprowadzonego na zlecenie agencji Procontent Communication.

- Przychylniej na zakaz handlu w niedzielę patrzą osoby młode, które nie przekroczyły 24 roku życia oraz osoby w przedziale wieku 24-35 lat. Co ciekawe, im wyższy dochód badanych, tym odsetek osób wyrażających taką opinię rośnie - mówi newsrm.tv Małgorzata Twardochleb, Procontent Communication.

Rynek centrów handlowych w Polsce przeszedł w stosunkowo krótkim czasie bardzo długą drogę i niezwykle się rozwinął. Od obiektów, w których znajdował się duży hipermarket i kilka małych sklepików po budowane obecnie centra, w których dominują sklepy z modą, strefy z rozbudowaną ofertą gastronomiczną czy przestrzenią dedykowaną do spędzania wolnego czasu. - Współczesne centra to nie tylko miejsca zakupów, Polacy polubili galerie handlowe i jak pokazują badania spędzają w nich coraz więcej czasu. Tym bardziej zaskakuje próba ograniczenia wolności konsumentów poprzez wprowadzenie zakazu handlu w niedzielę, który najbardziej uderzy w centra handlowe, ich klientów i pracowników. Duży sprzeciw przeciwko takim restrykcją pokazali sami klienci i pracownicy galerii, w zaledwie jeden weekend w 50 centrach w Polsce zebranych zostało ponad 75 000 podpisów pod petycją o nieograniczaniu handlu w niedzielę  – komentuje wyniki raportu Radosław Knap, Dyrektor Generalny, Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Jak wynika z przeprowadzonego badania, możliwość spędzania czasu wolnego w galerii największe znaczenie ma dla badanych przed 24 rokiem życia (17 proc.), a co za tym idzie to właśnie oni są grupą, dla której istotne są wydarzenia specjalne oraz eventy, w których mogą uczestniczyć. Według wskazań respondentów, im większe miasto, tym mniej istotna staje się kwestia organizacji wydarzeń specjalnych na terenie galerii.

W raporcie pt. „Wizerunek Galerii Handlowych”, zbadano jak polskie społeczeństwo ocenia galerie handlowe. Oferta oraz polityka centrów wobec klientów nieustannie dopasowuje się do aktualnych trendów i potrzeb rynkowych.  Przeprowadzone badanie pokazuje, że warto inwestować we własne kanały komunikacji oraz działania Public Relations, aby skutecznie docierać z ofertą do potencjalnego klienta i usprawnić przepływ informacji między centrum, a otoczeniem.
Źródło: newsrm.tv 

(K.N)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(5)

MagdaMagda

5 0

A umiecie coś napisać sami? Ten artykuł to kopia artykułu z interii, wrzucam link: http://m.interia.pl/biznes/news,2469284,4141

Wstyd, naprawdę. 10:10, 05.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

swsw

1 1

A kiedy robić zakupy jak się przez cały tydzień *%#)!& do 17-18.W niedziele chociaż człowiek sie odchami robiąc zakupy. Zresztą co tam- słyszałem ,że u księdza w niedziele po mszy też można np. kawe kupić....................(też chce zarobić) 20:50, 05.02.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

parafianinparafianin

1 0

A czy kasę fiskalną ma????????????????? 21:00, 05.02.2017


gutekgutek

1 0

odp.do sw----oni mało mają--hehe 21:03, 05.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hanaihanai

0 1

Odchamianie odbywa się w instytucjach kultury, a nie w galeriach handlowych- 17:51, 07.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%