Odpowiednio sformułowana oferta pracy znacząco zwiększa szansę na zatrudnienie dobrego specjalisty – bez względu na branżę. Sprawdź, jak napisać skuteczne ogłoszenie o pracę dla pracownika biurowego – takie, które przyciągnie wielu obiecujących kandydatów.
Informacje o firmie
Jednym z podstawowych elementów ogłoszenia o pracę dla pracownika biurowego jest krótkie przedstawienie organizacji oraz tych jej cech, które wyróżniają ja na tle konkurencyjnych firm. Im ciekawiej zostanie ona zaprezentowana, tym większe szanse na zainteresowanie ofertą. Oprócz kluczowych wyróżników przedsiębiorstwa w tej części warto zawrzeć także informacje na temat jego misji, obszarów działalności czy dokładnej lokalizacji.
Zastanawiasz się, gdzie dodać darmową ofertę pracy? Skorzystaj z portali ogłoszeniowych w Internecie!
Oczekiwania względem pracownika biurowego
Kolejną istotną część ogłoszenia rekrutacyjnego stanowią informacje dotyczące oczekiwań względem kandydata – doświadczenia, wykształcenia, umiejętności miękkich czy kompetencji twardych. Podczas poszukiwań pracownika biurowego warto skupić się przede wszystkim na takich umiejętnościach jak skrupulatność, rzetelność i odpowiedzialność. Istotna może być również punktualność, komunikatywność czy odporność na stres. Od osób zatrudnionych na tym stanowisku wymaga się ponadto znajomości podstawowych programów biurowych, np. pakietu MS Office czy programu do wystawiania faktur – wszystko zależy od konkretnej branży. Znaczenie ma ponadto umiejętność obsługi urządzeń biurowych takich jak skaner, drukarka, faks czy niszczarka dokumentów. Najważniejsze, aby już przy pierwszym kontakcie z ogłoszeniem kandydat był w stanie ocenić, czy posiada wymagane umiejętności i ma szansę na zatrudnienie w danej firmie.
Dokładny opis stanowiska i zakres obowiązków
Poszukując pracownika biurowego, w ogłoszeniu o pracę warto umieścić także dokładny opis stanowiska oraz zakres obowiązków – co najmniej ten podstawowy. Do najważniejszych zadań pracowników biurowych należy:
Jeśli praca wymaga umiejętności obsługi specjalistycznych programów czy znajomości pewnych procedur, warto uwzględnić takie informacje w tej części oferty pracy. Dzięki tak szczegółowemu opisowi stanowiska kandydat od razu wie, na czym ma polegać praca i może stwierdzić, czy będzie w stanie ją wykonywać.
Warunki zatrudnienia
Ogłoszenie o pracę dla pracownika biurowego musi zawierać także warunki zatrudnienia. Mowa zarówno o rodzaju umowy czy wymiarze czasu pracy, jak również o wynagrodzeniu (np. w postaci widełek) czy benefitach pracowniczych. Pracownik biurowy może zwracać uwagę m.in. na takie kwestie jak możliwość pracy hybrydowej, prywatna opieka zdrowotna i ubezpieczenie czy karnety sportowe.
Jako pracodawca oprócz wynagrodzenia ponosisz też inne koszty zatrudnienia pracownika – kalkulator online pozwoli Ci szybko je obliczyć.
Podsumowanie
Ogłoszenie o pracę dla pracownika biurowego powinno zawierać krótką prezentację firmy, dokładny opis stanowiska, wymagania względem kandydata oraz warunki zatrudnienia. W tym przypadku warto skupić się na umiejętnościach, kwalifikacjach i obowiązkach typowych dla tego stanowiska – dzięki temu ogłoszenie nabierze spersonalizowanego charakteru, a potencjalny odbiorca będzie mógł ocenić, czy dane miejsce pracy jest dla niego.