Jeśli chcesz wygrać wybory do rady gminy, powiatu, sejmiku albo na burmistrza lub wójta, nie możesz pominąć tych elementów kampanii.
Lokalne wybory mają swoją specyfikę. Wiadomo, że na najniższym szczeblu, czyli do rady gminy, ważny jest kontakt osobisty. Chodzenie po domach, spotkania z mieszkańcami, rozmowy na ulicy.
To ważny element, bo ludzie chcą wiedzieć, na kogo głosują, a swój głos wolą oddać na "swojego człowieka". Doświadczeni radni twierdzą, że nie da się go niczym zastąpić. Niektórzy skupiają się tylko na tym wyborczym kolędowaniu.
Nie da się jednak zastać wszystkich w domach, spotkać się ze wszystkimi. Dlatego ważne jest umiejętne wykorzystanie social mediów.
To już widać od kilku tygodni. Zmieniają się zdjęcia profilowe, niektóre zdjęcia w tle. Zamiast kolejnych żarcików na profile wjeżdżają ważne lokalne tematy. Niektórzy już otwarcie przyznają, że zamierzają startować w wyborach. Inni czekają do zarejestrowania listy kandydatów, na której będzie ich nazwisko.
Z social mediów ciągle najpopularniejszą wśród kandydatów platformą jest Facebook. O tych sprawach na Fb kandydat powinien pamiętać:
Chcesz porozmawiać, zapytać lub zamówić?
ZADZWOŃ pod numer 724 00 24 24
lub napisz: [email protected]
W przygotowaniu materiałów do druku lub publikacji w internecie pojawia się często taka pokusa, żeby zawrzeć w nich jak najwięcej treści. Żeby wyborca dowiedział się jak najwięcej. To błąd, bo przez zbyt wiele treści czytelnik może się pogubić i nie wyciągnie z ulotki tego, co jest najważniejsze.
Zbyt dużo treści może też zniechęcić czytelnika do przeczytania.
Lepiej jest wybrać najważniejsze tematy i skondensować je do kilku haseł albo krótkich zdań. A dla chcących więcej podać adres strony internetowej czy profilu na Facebooku.
Bądź tam, gdzie Twoi klienci - a w wypadku kandydatów - gdzie Twoi wyborcy. A ludzi najbardziej interesują ich własne sprawy. Sprawy najbliższego otoczenia. Tego, co dzieje się na ulicy obok, w dzielnicy, w mieście.
Stąd ciągle rosnąca popularność lokalnych mediów oraz ich siła w skutecznym docieraniu do czytelników.
Wybory zdarzają się dość rzadko, ale we współpracy z lokalnymi przedsiębiorcami mamy mnóstwo takich przykładów. Firma na jakiś czas zauroczyła się fejsbukiem i promowała się tylko na własnym profilu. Skorzystanie z zasięgów portalu Świecie24 od razu przynosi efekt w postaci większego ruchu, zaangażowania czytelników, nowych klientów.
Form jest dość dużo, ale wiadomo, że finanse w lokalnych wyborach są ograniczone limitami. Dlatego oferujemy różnorodne rozwiązania, aby każdy mógł skorzystać z jakiejś formy naszej pomocy.
Klasyczne, czyli banery w portalu Świecie24 - to dobra widoczność i rozpoznawalność, a przecież na tym zależy kandydatom.
Artykuły sponsorowane - to forma atrakcyjna, bo czytelnicy mają szansę zapoznać się z programem kandydata. Każdy nasz artykuł publikujemy na stronie głównej portalu i udostępniamy na facebookowym profilu Świecie24.
Posty na Facebooku - Twoim postom dajemy nasze zasięgi. Możemy udostępniać Twoje posty lub publikować bezpośrednio na naszym profilu i podawać link do Twoich stron.
Daj się usłyszeć i zobaczyć. Materiały WIDEO są najczęściej wybieraną formą pozyskiwania informacji. Ludzie zmęczeni natłokiem informacji, wolą obejrzeć krótki filmik, niż czytać artykuł na ten sam temat. Dlatego nasze filmiki na YouTubie i na Facebooku cieszą się taką popularnością.
Możemy udostępnić Twój filmik lub zrealizować go dla Ciebie: spot wyborczy, rolka, krótki wywiad.