W miejscu obecnego przejazdu kolejowego w Błądzimiu powstanie nowoczesny wiadukt drogowy, który znacząco poprawi bezpieczeństwo uczestników ruchu oraz usprawni komunikację na drodze wojewódzkiej nr 240. Inwestycja jest elementem szeroko zakrojonej modernizacji linii kolejowej nr 201 z Maksymilianowa do Kościerzyny.
W miejscu obecnego przejazdu kolejowego w Błądzimiu powstanie nowoczesny wiadukt drogowy, który usprawni komunikację na drodze wojewódzkiej nr 240 łączącej Świecie z Tucholą. Inwestycja jest elementem modernizacji linii kolejowej nr 201 z Maksymilianowa do Kościerzyny.
Jak poinformował Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy, projekt przewiduje budowę jednoprzęsłowego wiaduktu o długości ponad 21 metrów i szerokości przekraczającej 14 metrów. Obiekt zostanie wykonany ze strunobetonowych belek typu T, zespolonych z płytą pomostową, co zapewni mu wysoką wytrzymałość i długowieczność.
W ramach uzgodnień projektowych samorządowcy oraz drogowcy nie zapomnieli o pieszych i rowerzystach. W ciągu wiaduktu zostanie wytyczony ciąg pieszo-rowerowy, który poprawi bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Wiadukt zostanie posadowiony na kolumnach z cementogruntu, co dodatkowo wzmocni podłoże konstrukcji.
Budowa wiaduktu w Błądzimiu jest częścią inwestycji prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., związanej z modernizacją linii kolejowej nr 201 na odcinku Maksymilianowo – Kościerzyna. To jedna z kluczowych tras towarowych w regionie, mająca w przyszłości pełnić rolę strategicznego połączenia z portem w Gdyni.
[ZT]28377[/ZT]
Jak informuje PKP PLK, prace modernizacyjne na linii nr 201 trwają od 2021 roku i obejmują już m.in. odcinki Kościerzyna – Somonino – Gdańsk Osowa. Wartość zrealizowanych dotąd zadań przekracza 2,5 miliarda złotych netto.
Zakończenie całej modernizacji planowane jest na 2032 rok, natomiast budowa wiaduktu w Błądzimiu ma zostać zrealizowana do 2029 roku.
Nowy wiadukt zastąpi dotychczasowy przejazd kolejowy, który od lat stanowił punkt kolizyjny i utrudnienie dla kierowców oraz maszynistów. Dzięki inwestycji zniknie konieczność zatrzymywania ruchu drogowego podczas przejazdu pociągów.
0 0
ile razy można o tym pisać.
0 0
Co z planami wielkiej Galerii co miała powstać za Brico.