Zamknij

3 podpowiedzi jak prowadzić firmowy profil na Facebook? Te porady ułatwią życie przedsiębiorcom

Krzysztof NowickiKrzysztof Nowicki 20:00, 11.07.2024 Aktualizacja: 10:49, 06.01.2025
Skomentuj

Nasze porady ułatwią ci prowadzenie profilu i zaoszczędzą sporo czasu. Przeczytaj, zanotuj, korzystaj!

Prowadzisz małą firmę i obok mnóstwa obowiązków szefa, masz jeszcze na głowie prowadzenia firmowego profilu na Facebooku?
Niech zgadnę. Już dawno wyczerpały ci się ciekawe pomysły. Na samą myśl o tym, że trzeba by opublikować kolejny post, czujesz wstręt do komputera.

Albo któryś z pracowników dostał to zadanie i to on odczuwa to, co napisałem powyżej.

Przychodzimy z pomocą!

Opisane powyżej problemy, czy odczucia znamy z rozmów z klientami. I rozumiemy, że niezwykle trudno jest ogarniać biznes, pracowników, całą tą bieżączkę i jeszcze mieć głowę pełną pomysłów, żeby produkować ciekawe, angażujące posty.
Najlepiej systematycznie.
Najlepiej raz w tygodniu.

Dołącz do nas na Facebooku!Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i fotorelacje. Jesteśmy tam, gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

To jak to robić?

Masz tu trzy podpowiedzi (na początek), które dość łatwo możesz wdrożyć i już samo to, znacznie ułatwi prowadzenie firmowego facebooka.

1. Planowanie postów to podstawa

Żeby nie siadać co tydzień przed pustą kartą w komputerze i zastanawiać się, o jakiej promocji dziś napisać, albo czyje święto aktualnie mamy, lepiej jest to zaplanować.
Jak to zrobić?

Stwórz harmonogram postów z wyprzedzeniem. Data, dzień tygodnia, godzina i temat. To pomoże ci utrzymać regularność i uniknąć chaosu.

Możesz wykorzystać narzędzia do planowania. Jest mnóstwo aplikacji, spora część bezpłatna, np. Creator Studio, Buffer. Dzięki nim możesz ustawić publikacje z wyprzedzeniem.

2. Twórz różnorodne treści na social media

Przygotowując posty na social media, pomyśl o tym, po co Ty sam wchodzisz na te platformy. Czy szukasz samych informacji o promocjach? Czy może ciekawostek, czasem czegoś śmiesznego. Albo inspiracji.

W takim razie Twoje treści to nie tylko promocja. Oprócz informacji o produktach i usługach publikuj treści edukacyjne, inspirujące, humorystyczne.

Wykorzystuj różne formaty. Mieszaj posty tekstowe ze zdjęciami, grafikami, filmami. Wykorzystuj relacje i ankiety, aby zwiększyć interakcję.

3. Zadbaj o jakość graficzną postów

Dobrej jakości zdjęcia przyciągają uwagę i budują wizerunek marki. Owszem - lepsze jest słabe zdjęcie, niż żadne. Ale skoro możesz zaplanować posty, to zadbaj o dobre zdjęcia. 

Dbaj też o spójną identyfikację wizualną. Używaj tych samych kolorów, fontów i stylu w grafikach i postach. Zazwyczaj są one jakoś powiązane z logotypem. A nawet jeśli nie, to wybierz zestaw kolorów i rodzaj grafik, a później trzymaj się tego. Odbiorcy będą ci wdzięczni.

Poprawność językowa! Unikaj błędów ortograficznych i stylistycznych. Używaj programów, aplikacji do sprawdzania tekstów. Nie przesadzaj z potocznym językiem. Ziomale, typki, kasa, promki... może są dobre w prywatnych postach, ale nie na kontach firmowych.

4. Angażuj społeczność

Tak, macie rację. W tytule zapowiadam trzy podpowiedzi, a tu wkradła się czwarta. Ale nie sposób jej pominąć, a trójka w tytule jest lepsza, niż czwórka.

Odpowiadaj na komentarze i wiadomości. Szybka reakcja pokazuje, że zależy ci na klientach. Odpowiadaj też na negatywne komentarze, ale zawsze z szacunkiem, merytorycznie. Jeśli nie wiesz, co napisać, to przynajmniej podziękuj za zwrócenie uwagi na niedociągnięcie.

Zadawaj pytania. Zachęcaj odbiorców do komentowania i wyrażania opinii.

Działaj systematycznie i długofalowo

Aktywność w social mediach to nie sprint, a raczej maraton. Przygotuj się na to, że od razu nie zobaczysz niesamowitych efektów prowadzenia firmowego profilu. Ale systematyczność będzie nagrodzona. Jeśli będziesz publikować 4 posty w miesiącu, to po roku będzie ich już kilkadziesiąt. Każdy post to okazja do poszerzania kręgu obserwujących.

Sięgnij po wsparcie specjalistów

Przeczytałeś te porady i pomyślałeś: "Super, ale ja bym wolał pozbyć się tego kłopotu. Oddać to komuś, kto profesjonalnie poprowadzi moje social media." 
Możesz wpisać w wyszukiwarkę hasło "prowadzenie firmowego fb" i wybrać jedną z wielu firm, które masowo prowadzą firmowe profile. Być może trafisz na taką, która zrobi to świetnie. 
Najczęściej jednak takie firmy robią poprawne posty. A poprawne posty nie angażują. Bo ktoś, kto nawet nie wie, w jakiej części kraju działa Twoja firma, jakie są lokalne uwarunkowania, będzie opierał się na ogólnych zasadach tworzenia poprawnych postów.

Możesz też być sprytny i nie wybierać na ślepo, tylko powierzyć Twój firmowy profil specjalistom STĄD. Ludziom, którzy na co dzień piszą lokalne teksty. Znają teren. Znają przedsiębiorców. Wiedzą, co porusza mieszkańców.

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak

MOŻEMY POMÓC W PROWADZENIU PROFILU - zadzwoń pod numer 724 00 24 24 lub napisz na [email protected]


 

[ZT]21409[/ZT]

 

[ZT]22132[/ZT]

 

[ZT]22200[/ZT]

 

[ZT]22266[/ZT]

 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%