Zamknij

Starsza kobieta straciła 410 tysięcy! To miała być świetna inwestycja dla jej oszczędności

12:22, 06.06.2024 . Aktualizacja: 07:43, 07.06.2024
Skomentuj
reo

Kolejna osoba padła ofiarą oszustwa. Fałszywy broker miał pomóc mieszkance powiatu świeckiego w zainwestowaniu i pomnożeniu oszczędności. Kobieta straciła wszystkie oszczędności.

To miała być świetna i bezpieczna inwestycja.
68-letnia kobieta postanowiła nie trzymać pieniędzy na bankowym koncie, tylko je zainwestować. Znalazła w internecie ogłoszenie i nawiązała kontakt z „brokerką”, która zaoferowała jej pomoc.

Ta zaproponowała inwestycję pieniędzy m.in. w akcje złota, srebra i ropy. Przekonała starszą panią o tym, że to jest absolutnie bezpieczna inwestycja.
Kolejnym krokiem było przelanie pieniędzy na wskazane konto. 68-latka zrobiła przelew na kilkanaście tysięcy złotych.

To nie koniec tej smutnej historii.
Brokerka namówiła kobietę do zainstalowania na swoim urządzeniu określonego oprogramowania. To miało ułatwić śledzenie tego, jak zainwestowane pieniądze wypracowują zyski. Po instalacji oszustom otworzyła się furtka. Za pomocą programu oszuści weszli w posiadanie danych umożliwiających logowanie się na konto bankowe, dzięki czemu mogli wykonywać na nim operacje. W rezultacie oszuści zaciągnęli na nie kredyt i wyprowadzili z konta pozostałe oszczędności kobiety.

Policjanci apelują o ostrożność, a także stosowanie się do poniższych zaleceń:  

  • należy zapoznać się z informacjami podawanymi przez KNF oraz NBP dotyczącymi inwestowania w kryptowaluty https://uwazajnakryptowaluty.pl/
  • należy sprawdzić, czy firma inwestycyjna znajduje się na liście ostrzeżeń KNF https://www.knf.gov.pl/dla_konsumenta/ostrzezenia_publiczne 
  • nie należy udostępniać nikomu danych do logowania w bankowości elektronicznej i mobilnej np. za pomocą programów do zdalnego pulpitu;
  • nie należy udostępniać danych poufnych dotyczących posiadanych kart płatniczych;
  • nie należy przesyłać skanów swojego dowodu osobistego;
  • nie należy instalować dodatkowego oprogramowania na urządzeniach, z których następuje logowanie do bankowości internetowej;
  • w przypadku otrzymania przelewu od nieznajomego nadawcy, pod żadnym pozorem nie należy przekazywać środków dalej nawet jeśli „doradca” o to prosi. W ten sposób nieświadomie możemy uczestniczyć w przestępstwie;
  • należy ignorować wiadomości od obcych i nie otwierać linków w nich zawartych.

[ZT]21940[/ZT]

 

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(3)

RopRop

1 0

A bank co robi ?? nie reaguje przecież takie kwoty powinny wzbudzić podejrzenia że coś może być nie tak . 13:53, 06.06.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MaxMax

0 0

Czasami ludzka naiwność poraża. Przykro czytać jak ludzie, dorośli i doświadczeni życiowo podejmują takie decyzje na bazie rozmowy telefonicznej. Tyle się o tym mówi... 22:42, 07.06.2024


reo

OlafOlaf

0 0

Ech... kompletnie nie żal tej kobiety. Szkoda tylko tych pieniędzy. Cała akcja to szczyt naiwności i jakiejś zachłanności - chęci wzbogacenia, pomnażania... Jak można o takich wartościach rozmawiać tylko przez telefon/mail w czasie, gdy tak głośno o podobnych oszustwach mówi się dookoła?
Druga sprawa - jaka w tym wszystkim jest rola *%#)!& banku, skoro tak łatwo obcemu było zaciągnąć kredyt? To ewidentny współudział złodzieja. A gdzie tu weryfikacja? sprawdzanie wniosku o kredyt? Ile jeszcze utrudnień będą mnożyć ( np. wielostopniowa weryfikacja) dla zbudowania aury "pewności i spokoju o moje pieniądze".... To ewidentna dziura w obsłudze klientów, której banki nie potrafią zakleić... Ostatnio rzekomo wnioskowany przeze mnie kredyt sprawdzał nachalny gość zaciągający po ukraińsku... - Na szczęście niektórzy złodzieje to też *%#)!& 08:55, 08.06.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%