Wygląd stacji paliw ma ogromne znaczenie. To dzięki odpowiednio dobranej identyfikacji wizualnej klienci zdecydują się zatrzymać na danej stacji benzynowej.
Jaki pierwszy element stacji paliw zobaczą klienci? Oczywiście, że pylon cenowy. Jest to najbardziej widoczny element stacji, z uwagi na jego wysokość i lokalizację. Z wyłączaniem sytuacji, gdy stacja posiada słup reklamowy. W takim przypadku słup o wysokości kilkudziesięciu metrów będzie przyciągał wzrok szybciej od kilku metrowego pylony. Natomiast sam pylon przekazuje zdecydowanie więcej informacji od samego słupa reklamowego, który prócz celów marketingowych, wizerunkowych oraz konkretnie informacji dotyczącej samej lokalizacji stacji paliw nie niesie żadnej innej treści.
Zupełnie inaczej ma się w przypadku pylonu cenowego stacji paliw. Taka konstrukcja nie dość, że pełni te same funkcje, co słup reklamowy, to dodatkowo informuje o cenach paliw oraz ofercie paliw na samej stacji paliw. Co więcej, nierzadko także o innych usługach oferowanych przez stację paliw jak punkt gastronomiczny, toaletach czy prysznicach.
Pylony cenowe stacji paliw to najważniejsza rzecz w ich brandingu
Nagły wzrost cen paliw i utrzymująca się tendencja wzrostowa wprowadziła spore zamieszanie w środowisku właścicieli stacji paliw. Rozpoczęcie wojny przez Rosję i ataki agresji na Ukrainę doprowadziło od destabilizacji sytuacji politycznej i gospodarczej w całej Europie. Odcięcie regularnych dostaw różnych towarów w tym paliwa spowodowało braki na niektórych półkach sklepowych, przerwanie międzynarodowych łańcuchów dostaw, a w konsekwencji destabilizacja procesów produkcyjnych. Agresor, który do tej pory był głównym dostawcą paliw na rynek polski oraz
Niepokój i nagła zmiana wywołała w konsumentach ogromny strach i gigantyczne zawirowania na pylonach cenowych stacji paliw, na których najpierw ceny w zaledwie kilka godzin gwałtownie wzrosły nawet o kilka złotych, by pod koniec dnia wskazywać na braki poszczególnych paliw na niektórych stacjach.
Niestety trend wzrostowy cen nadal się utrzymuje i nic nie wskazuje na to, by miało się coś zmienić, a ceny miałyby wrócić do wielkości ze stycznia 2022, kiedy to cena benzyny i oleju napędowego oscylowała wokół 4/5 zł.
Jakie skutki niosą za sobą te zmiany? Przede wszystkim polityczne i gospodarcze. A w środowisku właścicieli stacji paliw? Cóż, sytuacja zmienia się bardzo dynamicznie i każdy z branży musi nadążyć za wzrostami cen paliw.
Wszystko wskazuje na to, że niedługo cena przekroczy 9,99 zł. I co wtedy? Pylony cenowe na stacjach paliw są przystosowane do wyświetlania tylko trzycyfrowej ceny. Wyświetlacze nie posiadają odpowiedniej ilości miejsc, by prezentować cenę czterocyfrową, czyli np. 10,00zł.
Co wtedy?
W sytuacji, gdy cena przekroczy 9,99 zł za paliwo, należy liczyć się z koniecznością modernizacji pylonów cenowych na stacjach paliw. A w jaki sposób? Doświadczony producent pylonów – Graffico – reklamy do nieba podpowiada: „Jest kilka dostępnych rozwiązań. Jednym z podstawowych jest całkowita wymiana pylonu na taki, który posiada czterocyfrowe miejsce na wyświetlaczu. Innym rozwiązaniem jest wymiana poszycia pylonu, w miejscu, gdzie znajdują się nieodpowiednie wyświetlacze lub też sama wymiana wyświetlaczy. Niestety nie we wszystkie pylony można ingerować. Wymiana wyświetlaczy nie będzie możliwa, gdy pylon nie będzie produkcyjnie i technicznie przygotowany na tego typu modernizacje. W dodatku te dwa ostatnie rozwiązania wiązać się będą z uszczerbkiem na estetyce, gdyż zawsze tego typu prace zmniejszają atrakcyjność pylonu między innymi z uwagi na różnicę w kolorze wymienionego poszycia konstrukcji.”
Decyzja należy jednak do właścicieli stacji paliw, choć jednak żaden profesjonalista w swoim fachu nie podejmie się wymiany wyświetlaczy, gdy będzie groziło to całkowitym zniszczeniem pylonu. Sami radzimy więc zaufać fachowcom, którzy są specjalistami w swojej dziedzinie. W ten sposób można zaoszczędzić wiele czasu, nerwów i pieniędzy, a przede wszystkim uniknąć katastrofy związanej z niedziałającym czy niezabezpieczonym pylonem.