Wygodny, zróżnicowany i uproszczony system płatności to jedno z najważniejszych kryteriów, pod względem których klienci oceniają sklepy internetowe. Prowadząc biznes e-commerce, podobnie jak w przypadku form dostawy, należy postawić na dywersyfikację dostępnych metod płatności. Jedną z nich jest system one click. Na czym polega to rozwiązanie i dlaczego warto wprowadzić je do swojego biznesu? Wyjaśniamy!
Według badania "E-commerce w Polsce 2022" przygotowanego przez Gemius 43% kupujących w sieci korzysta z płatności kartą przy składaniu zamówienia w sklepie internetowym. Tradycyjnie ta metoda jest dość absorbująca, ponieważ wymaga wprowadzenia danych znajdujących się na karcie, czyli imienia i nazwiska właściciela, numeru składającego się z aż 16 cyfr, daty ważności karty oraz numeru kontrolnego.
Przy regularnych zakupach bywa to dość uciążliwe i czasochłonne. Z tego powodu opracowano system one click, który polega na zapisaniu danych użytych przez kupującego podczas wykonywania pierwszej transakcji przy pomocy karty. Później wystarczy jedno kliknięcie, aby sfinalizować zakupy.
Co ważne, dane karty nie są przechowywane w sklepie internetowym, a w serwisie płatniczym i pozostają doskonale zabezpieczone. Dziś ku uciesze konsumentów i właścicieli e-biznesów metodę one click oferują praktycznie wszyscy wiodący dostawcy płatności, działający w Polsce.
Obecnie płatności one click w pewnym sensie konkurują z szybkimi płatnościami online wykonywanymi z rachunku bankowego. Pod względem wygody stanowią jednak doskonalszą metodę płatności, ponieważ nie wymagają logowania się do banku.
Z tego powodu można je uznać również za bardziej komfortowe niż BLIK, gdyż nie wymagają generowania jednorazowego kodu i potwierdzania transakcji za pośrednictwem smartfona. To właśnie użytkownicy urządzeń mobilnych szczególnie doceniają metodę one click, bo wprowadzanie danych karty na małym ekranie smartfona jest bardziej skomplikowane.
Na końcu zastanówmy się, dlaczego warto wprowadzić ten model płatności do swojego sklepu internetowego. Oto kilka ważnych argumentów.
Konsumenci dokonujący zakupów w sieci mają swoje dość wyraźne preferencje dotyczące metod płatności, podobnie jak ma to miejsce w przypadku form dostawy. Część z nich zdążyła przywiązać się do systemu one click. Brak tego rozwiązania w e-sklepie oznacza w pewnym sensie zaproszenie niektórych klientów do skorzystania z oferty konkurencji!
Wielu kupujących w sieci dąży do maksymalnego uproszczenia ścieżki zakupowej. Metoda płatności one click doskonale wpisuje się w ten trend. Z kolei z punktu widzenia właściciela biznesu e-commerce jedno kliknięcie prowadzące klienta do zakupu pomaga w walce z porzuconymi koszykami.
Smartfony, z których w e-zakupach korzysta już 3/4 kupujących, zdążyły pod względem popularności wyprzedzić komputery. System one click dobrze sprawdza się na urządzeniach mobilnych.
Szukasz więcej informacji na temat ciekawych rozwiązań dla branży e-commerce? Poznaj serwis Apaczka – https://www.apaczka.pl/, który ma wiele do zaoferowania przedsiębiorcom sprzedającym w sieci!