Zamknij
REKLAMA

Jak wyróżnić produkt w sklepowej lodówce?

13:02, 19.11.2020 | materiały partnera

Jakie znaczenie w procesie zakupowym ma opakowanie? Specjaliści nie pozostawiają złudzeń: większe, niż mogłoby się wydawać. Na decyzję konsumenta oprócz ceny wpływają nawet kształt opakowania czy kolor etykiety! Dużą kreatywnością i nowoczesnym podejściem do procesu zakupowego musi wykazać się zwłaszcza branża spożywcza. Zobacz, jak powstają opakowania na zamówienie i sprawdź, jak wyróżnić swój produkt w sklepowej lodówce, żeby nie zostać w tyle za konkurencją.

Opakowanie a proces zakupowy

Konkurencja w branży spożywczej jest ogromna (zwłaszcza w przemyśle mleczarskim). Produkty takie jak serki, masła czy  jogurty mają zbliżony skład i podobne właściwości. Ale zdecydowana większość klientów, stając przed sklepową lodówką, nie wie, po który produkt sięgnie! Czasem wpływ na decyzję konsumenta mają niuanse: etykieta z soczyście czerwoną truskawką sugerująca, że jogurt lub serek powstał ze świeżych owoców czy praktyczne wieczko ułatwiające otwieranie i zamykanie pudełka. Gdy cena produktów jest zbliżona u wielu producentów, nie zawsze gra pierwsze skrzypce.

Jak wygląda produkcja opakowań plastikowych?

Zanim produkt trafi do sklepowej lodówki, a stamtąd do koszyka klienta, przebywa długą drogę. Producent musi zadbać m.in. o odpowiednie zabezpieczenie towaru. Opakowanie pełni funkcję nie tylko ochronną, ale także marketingową. Producenci artykułów spożywczych najczęściej decydują się na opakowania z tworzywa sztucznego, które są lekkie, trwałe i odporne na uszkodzenia oraz działanie czynników zewnętrznych. Doskonale zabezpieczają produkt przed zanieczyszczeniami czy wilgocią (co jest szczególnie ważne w przypadku opakowań dla przemysłu mleczarskiego). Aby kubeczek jogurtu czy plastikowa butelka na mleko mogły zostać dopuszczone do kontaktu z żywnością i trafiły do masowej sprzedaży, muszą posiadać odpowiednie certyfikaty. Dlatego tak ważny jest wybór firmy produkującej opakowania do żywności.

Opakowania dla przemysłu mleczarskiego na zamówienie

Produkcja opakowań plastikowych w wielu nowoczesnych zakładach została w pełni zautomatyzowana. Dzięki temu proces powstawania opakowań jest nie tylko szybszy, ale także tańszy. Producenci żywności (zwłaszcza lodów i produktów mlecznych) chętnie wybierają opakowania z tworzywa sztucznego powstałe w procesie termoformowania lub formowania wtryskowego.

W związku z dużą konkurencją w branży spożywczej coraz większą popularnością cieszą się opakowania na zamówienie. Private Package pozwala producentowi od A do Z zaprojektować pojemnik, w którym znajdzie się sprzedawany towar. Nad całym procesem czuwa sztab specjalistów w dziedzinie projektowania i nowoczesnych technologii, który najpierw przenosi projekt do świata wirtualnego, a następnie z powrotem do świata rzeczywistego, korzystając z technologii 3D. Dzięki temu klient może obejrzeć opakowanie ze wszystkich stron i wprowadzić ewentualne poprawki w projekcie. Zanim pojemnik trafi do masowej produkcji, musi przejść serię testów w nowoczesnym laboratorium. Dopiero po pozytywnym przejściu wszystkich badań może trafić do sklepowej lodówki, a stamtąd do koszyka klienta.

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA