Zamknij
REKLAMA

Sztangielka (hantla regulowana) - jak nią ćwiczyć?

20:20, 02.10.2021 | materiał partnera

Sztangielka czyli regulowana hantla jest nowoczesnym sprzętem, dzięki któremu trening siłowy stanie się jeszcze bardziej efektywny, niezależnie od Twojego stażu w realizacji treningów siłowych.

Bez względu na Twoje przygotowanie fizyczne, masę własną, cel ćwiczeń oraz płeć, trening za sztangielką, czyli regulowaną hantlą jest niezbędny dla utrzymania formy fizycznej i nie tylko.

Sztangielka-co to za przedmiot i po co jej używać?

Sztangielka jest przedmiotem, wykonanym z metalu, gumy i tworzywa sztucznego. Najczęściej wyposażona jest w podstawkę z tworzywa, na którą należy odkładać przyrząd. Ten praktyczny element ćwiczeń zastępuje tradycyjną sztangę, oferując dopasowanie obciążenia do Twojego planu treningowego, wagi i możliwości fizycznych. Hantla regulowana posiada kilka do kilkunastu talerzy metalowych po obydwu stronach uchwytu. Talerze, wykonane z metalu zabezpieczone są warstwą tworzywa, gwarantująca bezpieczeństwo użytkowania oraz wspierającą ciche odkładanie. Łatwość zakładania oraz zdejmowania obciążeń sprawia, że szybko dostosujesz ciężar hantelki do swoich potrzeb. Ćwiczenia z przyrządem, trzymanym w dłoniach, zapewniającym obciążenie są niezwykle istotne ze względu na utrzymanie sprawności fizycznej oraz budowania jej od podstaw. Sprawdzą się ponadto gdy zależy Ci na utrzymaniu określonej wagi mięśniowej oraz poprawy wydolności organizmu (wspierająco w zestawie z innymi ćwiczeniami). 

Hantla regulowana i ćwiczenia rąk 

Ćwiczenia na triceps i biceps polecane są zarówno kobietom, jak i mężczyznom. Efektowne, prawidłowo realizowane w ilości oraz z obciążeniem, odpowiadającym Twoim możliwościom przyniosą spodziewane rezultaty. Pamiętaj, że aby ćwiczenia fizyczne odniosły skutek, obciążenie w postaci sztangielki nie może być zbyt niskie. Odczuj ciężar w dłoniach, jednak nie powinien być on też zbyt duży. Wypróbuj podnoszenie sztangielki w pozycji stojącej z tzw. chwytem młotkowym. Ćwiczenie, polegające na unoszeniu przedramion i ramion do pozycji pionowej, z wyciśnięciem nad głowę doskonale wpłynie na siłę Twoich rąk i pozwoli rozwinąć mięśnie. Podobnie będzie w przypadku rozpiętek na ławce skośnej w pozycji leżącej. Rozpocznij ćwiczenie od niewielkich rozmachów, stopniowo poszerzając zakres rozpiętości ramion z obciążeniem w postaci hantli regulowanej. Możesz też zwiększać ilość powtórzeń oraz obciążenie w postaci kolejnych talerzy w sztangielce. Wiosłowanie ze sztangielką, w pozycji stojącej z podparciem doskonale wzmocni mięśnie rąk, ale również grzbietu. Jest to ćwiczenie, dzięki któremu zwiększysz siłę i uzyskasz efekty w postaci rozbudowy masy mięśniowej na tułowiu.          

Źródło: https://muscleforge.pl/sztangielka-hantla-regulowana-24kg-na-pokretlo

Ćwiczenia ze sztangielką na mięśnie nóg           

Trzymając przyrząd typu sztangielka ćwiczysz nie tylko mięśnie rąk. Doskonale rozwijasz wtedy mięśnie klatki piersiowej, tułowia oraz nóg. Wystarczy dobrać odpowiedni zestaw ćwiczeń, by cieszyć się rezultatami treningu dla wielu grup mięśni. Aby ćwiczyć mięśnie Półprzysiad do pozycji siedzącej na krześle z obciążeniem oraz utrzymywaniem go na wysokości barku pozwoli Ci wytrenować ogromną liczbę mięśni. Efektowne ćwiczenie zapewni rozbudowę nie tylko bicepsu i tricepsu, ale wzmocnienie mięśni brzucha, grzbietu oraz przede wszystkim nóg. Skuteczne ćwiczenie pozwala trenować wiele mięśni jednocześnie oraz pracować nad wydolnością. Wypróbuj ćwiczenie w postaci wchodzenia na podest z obciążeniem w postaci sztangielki. To ćwiczenie wymaga rozmieszczenia ciężaru ciała na nogę wykroczną i ogromnego skupienia, aby zbilansować ciężar podczas schodzenia z podestu. Z pozycji leżącej możesz wykonywać unoszenie miednicy z obciążeniem, umieszczonym w jej obrębie. W ten sposób również poza mięśniami nóg wytrenujesz mięśnie grzbietu oraz brzucha. 

Efektywne ćwiczenia z obciążeniem w postaci regulowanej hantli - sztangielki są wysokiej klasy sposobami na utrzymanie i rozwój kondycji fizycznej. Ta efektowna forma spędzania czasu nie musi być związana z ćwiczeniami na siłowni lub w klubie fitness. Możesz trenować w domu, na świeżym powietrzu lub wszędzie tam, gdzie czujesz się dobrze.

Artykuł we współpracy z: 

()
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%