Zamknij

Pozycjonowanie sklepów – czy jest opłacalne?

14:28, 25.11.2021 . Aktualizacja: 14:29, 25.11.2021

Zastanawiałeś się kiedyś, jak poprawić widoczność swojego sklepu w wyszukiwarce Google? Najskuteczniejszą metodą na reklamę w sieci jest SEO, czyli prowadzenie takich działań, które doprowadzą Twój sklep na szczyt listy wyszukiwania. Czy pozycjonowanie sklepu są opłacalne i ile właściwie potrzeba czasu, by efekty były widoczne w wynikach organicznych? Przekonaj się!

Czym jest pozycjonowanie i czy faktycznie się opłaca?

Pozycjonowanie sklepu internetowego to nic innego jak optymalizacja witryny pod kątem jej widoczności w wyszukiwarce. Wysoka pozycja sprawi, że Twoim potencjalnym klientom łatwiej będzie dotrzeć do treści, które prezentujesz na stronie. Tym samym szybciej zainteresujesz ich swoją ofertą, a jeśli jest ona przedstawiona w przyjazny dla użytkownika sposób, tym lepiej dla Ciebie. Z każdym kliknięciem w link odnoszący się do podzakładki Twojego sklepu rośnie bowiem szansa na zakupy właśnie w nim.

Pozycjonowanie sklepu nie jest jednak pojedynczym działaniem. Nie wystarczy zaangażować specjalistów SEO na chwilę. Ten proces powinien być rozłożony w czasie, a strategia pozycjonowania za każdym razem indywidualnie dopasowywana do potrzeb biznesu. Tylko w taki sposób zapewnisz sobie działania, o których będziesz mógł powiedzieć, że są naprawdę opłacalne i przynoszą realne korzyści Twojego biznesu.

Czy faktycznie warto inwestować w pozycjonowanie?

Główny powód, dla którego warto inwestować w pozycjonowanie sklepu internetowego, to przede wszystkim widoczność w wyszukiwarce Google. Ponad 98% użytkowników sieci w Polsce korzysta właśnie z tej wyszukiwarki, ale tylko niektórzy z nich przechodzą na drugą stronę z wynikami. Dobre SEO (będące elementem optymalizacji sklepu) sprawia zatem, że Twój biznes jest po prostu widoczny. Pozycjonowanie sklepu to również szansa dla małych biznesów, którym nie jest łatwo przebić się w gąszczu konkurencji, szczególnie jeśli sklep oferuje głównie produkty dla lokalnych odbiorców. SEO lokalne jest zdecydowanie tańsze niż globalne, a w wielu przypadkach również skuteczniejsze.

Przy stałym budżecie jesteś więc w stanie zbudować widoczność swojego biznesu w sieci na lata. Kluczem do tego jest jednak dobrze wykonane pozycjonowanie sklepu. Powinno się ono koncentrować m. in. na pozyskiwaniu zapytań i sprzedaży oraz optymalizacji konwersji. Dobrze wykonane pozycjonowanie daje możliwość modyfikacji meta tagów, prowadzania opisów dla kategorii i podkategorii czy chociażby przypisania tych samych produktów do kilku kategorii.

Jak długo trwa pozycjonowanie sklepu i kiedy będą widoczne efekty?

To, jak wiele czasu potrzeba na pozycjonowanie sklepu internetowego, zależne jest od wielu czynników. Zwykle działania SEO prowadzone są on-site oraz off-site, by proces ten przyspieszyć i dać Ci realne korzyści w ciągu kilku miesięcy. Szacunkowo jednak można mówić o pewnych przedziałach czasowych, które pomogą Ci mniej więcej zobrazować, jak będą wyglądały działania w obrębie sklepu. By znaleźć się w pierwszej dziesiątce potrzebujesz około 3 miesięcy przy pozycjonowaniu na mało popularne frazy, 3 do 9 miesięcy, jeśli fraza należy do tzw. średnio popularnych, zaś około roku, gdy fraza, na którą pozycjonujesz sklep jest bardzo popularna.

To, kiedy efekty pozycjonowania będą widoczne, zależne jest zarówno od konkurencyjności branży, zmian oraz nowych działań w obrębie strony, w tym edycji meta danych, opisów, nagłówków czy nawet atrybutów obrazów, jak również bazy linków zewnętrznych, stron zapleczowych i oczywiście spójnych działań w mediach społecznościowych. Dla efektywności pozycjonowania istotna jest również historia domeny, dobór słów kluczowych, docelowy rynek i wiele innych rzeczy, które wchodzą w skład strategii SEO. Jeśli zależy Ci, by ta była odpowiednio przygotowana, a efekty pozycjonowania sklepu internetowego widoczne w możliwie najkrótszym czasie, postaw na współpracę ze specjalistami.

 

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%