Zamknij

Jak napisać mail z CV w załączniku?

15:45, 08.09.2019 | materiały partnera
Skomentuj

Wiele firm dopuszcza wysłanie dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną. Jest to wygodne z punktu widzenia kandydata. Formalności może on bowiem dopełnić w dowolnym dla siebie momencie, byle tylko zmieścić się w wyznaczonym terminie. Warto jednak podejść do tego zadania na spokojnie i z rozsądkiem. Takich maili osoba rekrutująca odbierze wiele. Jak wyróżnić się już na tym etapie rekrutacji?

Nie zawsze można wysłać CV mailem

Zanim zdecydujesz się wysłać swoje dokumenty aplikacyjne drogą elektroniczną, zerknij jeszcze raz do oferty pracy i upewnij się, że taka forma dostarczenia CV jest dopuszczalna. Wielu pracodawców ogłaszających się nawet w ogólnopolskich serwisach typu Pracuj.pl woli opcję dostarczenia dokumentów osobiście, pocztą tradycyjną lub kurierem. Postępuj ściśle według wytycznych jeśli nie chcesz, by już na starcie wymarzona praca nie okazała się dla Ciebie nieosiągalną.

Jak zatytułować mail z CV?

Skoro już ustalone zostało, że CV możesz wysłać drogą elektroniczną, zadbaj o odpowiednie zatytułowanie maila. Z reguły większość ofert dopuszczających taką formę ma określone wytyczne dotyczące tego, co wpisać w temacie wiadomości. Zastosuj się do tego. W przeciwnym razie świetnie napisane CV i rewelacyjny List Motywacyjny nie trafi do osoby rekrutującej i pracodawca nie dowie się, jak cennym pracownikiem mógłbyś być. Ostatecznie trafisz do kosza, zamiast na rozmowę kwalifikacyjną.

Dodaj coś od siebie

Wytyczne dotyczące tytułu maila zawarte w ofercie pracy nie oznaczają, że nie możesz dodać kilku słów, które wyróżnią twoją wiadomość spośród innych podobnych tuż po odebraniu poczty elektronicznej. Zerknij na swoje doświadczenie zawodowe i kompetencje. Wybierz jedną najmocniejszą i dopisz ją do treści tematu maila wymaganej przez rekrutera. To najprostszy sposób, by zainteresować odbiorcę treścią wiadomości i zachęcenia go do przeczytania załączonych dokumentów.

Dowiedz się, kto rekrutuje i dobrze się zaprezentuj

W miarę możliwości dowiedz się, kto jest osobą odpowiedzialną za rekrutację na dane stanowisko. Do niej zaadresuj treść wiadomości. Imię i nazwisko poprzedź zwrotem „Szanowna Pani/Szanowny Panie”. W dobrym stylu będzie przywołanie stanowiska lub funkcji pełnionej przez odbiorcę.

W treści odnieś się w kilku słowach do sprawy, w jakiej podjęta została korespondencja. Zakończ ją słowami „Z wyrazami szacunku” i podpisz się pełnym imieniem i nazwiskiem. Nie wysyłaj wiadomości z poczty z misiaczkiem itp. w adresie.

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz (3)

DamianoDamiano

1 0

korzystajcie z kreatorów cv :) niektóre strony (chociazby pracuj.pl) oferują je za darmo 09:02, 15.09.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

RadekRadek

0 0

Ja próbowałem sam zrobić w wordzie ale nie wygląda to wcale. Fajne mają te szablony i faktycznie za darmo 06:10, 17.09.2019


NurznaNurzna

0 0

Można wysłać od razu swoje cv, jeżeli jest zapisane na waszym koncie na pracuj.pl Świetna sprawa. 23:22, 06.10.2019


REKLAMA
© swiecie24.pl | Prawa zastrzeżone