Zamknij

Prosty wygląd i bogate wnętrze

14:17, 20.07.2018 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 14:21, 20.07.2018
Skomentuj

Europa kontra Azja

Europejscy producenci zegarków – niczego oczywiście im nie ujmując – błyskawicznie starają się adaptować wszystkie nowinki techniczne. Efekty bywają różne, aczkolwiek akurat zegarmistrzowskie marki radzą sobie dobrze. W Japonii dominuje jednak zupełnie inna filozofia. Dążenie do doskonałości może się tu odbywać jedynie na drodze produkcji kolejnych – za każdym razem najlepszych – zegarków. Seiko, postępując zgodnie z tą filozofią, wydaje się pozostawać w tyle za innymi markami. To wrażenie jest jednak mylne. Skąd się jednak bierze? Powody są dwa: po pierwsze nie ma tu parcia na to, aby od razu integrować z zegarkami wszystkie najnowsze technologie. GPS na przykład wprowadzono w 2012 roku. Czy dało się wcześniej? Tak, ale nie w doskonałej formie, więc Japończycy najpierw udoskonalili swoją technologię. Po drugie zaś zegarki Seiko zachowały charakterystyczny dla marki dość prosty wygląd. Są oczywiście dostępne bardziej rozbudowane modele, ale i one nie mają elementów czysto dekoracyjnych – wygląd jest tu pochodną funkcji, a nigdy na odwrót.

Nowoczesność po japońsku

Patrząc na listę dostępnych zegarków marki Seiko (na przykład tutaj: https://www.czaszegarkow.pl/seiko-c-12.html) można odnieść wrażenie, że nie ma w nich niczego nowoczesnego: żadnego wyświetlacza, a w wielu modelach tylko czysta tarcza z prostymi markerami i wskazówki o nieskomplikowanym kształcie.

W każdej z kopert jest jednak zamknięty dopracowywany od przeszło stu lat mechanizm odpowiedzialny za bardzo precyzyjną pracę i dokładne wskazania czasu. W wielu zegarkach dołączone są również dodatkowe podzespoły, pozwalające korzystać z datowników, wskaźników, chronometrów, stoperów czy funkcji retrograde. Dopracowanie ich zajmowało wiele lat i choć dziś skłonni jesteśmy wszystko, co mechaniczne, traktować jako prostsze od elektroniki, w przypadku marki Seiko można mieć uzasadnione przeczucie, że przeciętny zegarek tej firmy wytrzyma znacznie dłużej niż jakikolwiek elektroniczny gadżet.

Elegancja w klasycznej formie

Producentowi nie zależy na unowocześnianiu wyglądu. W zegarku najważniejszy jest mechanizm, a estetyka jest tylko jego uzupełnieniem. Dlatego klientami Seiko są przede wszystkim użytkownicy szukający zegarków klasycznych, prostych, intuicyjnych i naprawdę praktycznych. To osoby, dla których zegarek jest równie ważnym elementem ubioru, co marynarka i równie ważnym „narzędziem”, co dobre pióro. Zamiłowanie do prostoty, tak specyficzne dla japońskiej kultury, jest dziś w Europie równoznaczne z uporządkowaniem, wysoką kulturą i rozsądkiem. Właśnie dlatego użytkowników tych zegarków jest bardzo wielu, ale ich zdjęć z pewnością nie ma w plotkarskich serwisach.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%