Zamknij
REKLAMA

Jak zwiększyć ruch na stronie? Oto 5 sprawdzonych metod

12.52, 09.01.2023 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 12.52, 09.01.2023

Założenie własnej strony internetowej jest w dzisiejszych czasach obligatoryjne z perspektywy każdej firmy. Niestety, to nieco za mało, aby ściągnąć uwagę użytkowników. Strona musi być bowiem odpowiednio pozycjonowana i promowana, aby zwiększyć na niej ruch i tym samym wzmocnić świadomość marki oraz zwiększyć sprzedaż produktów. Co więc należy zrobić, aby cieszyć się z satysfakcjonujących wyników? Zapraszamy do lektury! 

Firmowa strona internetowa a proaktywność

 Nie da się ukryć, że ruch na stronie internetowej zależny jest od szeregu czynników. Przede wszystkim należy oddzielić tutaj pojęcie ruchu płatnego od tzw. ruchu organicznego. W pierwszym przypadku mamy do czynienia z sytuacją, w której wykupujemy płatną reklamę w mediach społecznościowych lub wyszukiwarkach — w ten sposób przyciągamy nowych użytkowników, którzy mogą być zainteresowani kupnem wybranych produktów lub usług. Ma to też jeszcze jedno ważne zadanie, czyli budowanie świadomości marki, którą stopniowo zaczyna kojarzyć coraz więcej osób. 

Ruch organiczny jest z kolei bardziej naturalny i może pochodzić z artykułów blogowych czy postów w social mediach. Szacuje się, że blisko 80% osób ignoruje wyświetlane płatne reklamy i wybiera linki organiczne. Tutaj jednak pojawia się kolejny problem, bo mowa o wyłącznie o linkach, które wyświetlają się na pierwszej stronie wyszukiwarek. Dlatego też zaleca się prowadzenie firmowego bloga, angażowanie klientów w social mediach czy prowadzenie kanału na YouTubie — każdy kanał i forma przekazu pozwala dotrzeć do innego grona odbiorców. 

SEO i wartościowe treści

Firmowa strona internetowa może przybierać różne formy, ale bez względu na to metody pozyskania ruchu będą podobne. Kluczowe jest z pewnością tworzenie wartościowych treści w postaci np. angażujących postów na Facebooku czy krótkich wideo-relacji na Instagramie oraz TikToku. 

Treści pisane powinny być dostosowane pod SEO, czyli zawierać ważne dla wyszukiwarek frazy kluczowe. Tego typu działania z pewnością podniosą też zaufanie do marki i sprawią, że będzie ona lepiej rozpoznawalna wśród nowych klientów. 

User experience, czyli interfejs strony 

Nawet najciekawszy content nie przyciągnie tysięcy użytkowników, jeśli dana strona nie będzie prezentowała odpowiedniego wizualnego poziomu. Zaprojektowanie UX jest kwestią absolutnie nadrzędną, bo ma bezpośredni wpływ nie tylko na ruch, ale również na finalizację działań sprzedażowych. 

Firmowa strona internetowa musi być czytelna i przejrzysta, aby każdy klient mógł się na niej bez problemów znaleźć wszelkie interesujące go informacje. Należy unikać przerostu formy nad treścią — interfejs musi być przyjazny, bezpieczny i zrozumiały. Dobrej jakości user experience, który jest dostosowany do potrzeb użytkowników, pozwala też uzyskać potężną przewagę nad konkurencją. 

Responsywność strony i czas ładowania

Wielu użytkowników internetu korzysta z urządzeń mobilnych. Dlatego też, aby wygenerować wyższy ruch na swojej stronie, należy zadbać o odpowiednią responsywność (jest to ważne także z perspektywy pozycjonowania). Co więcej, należy unikać powielanych treści i starać się zoptymalizować stronę, by ładowała się jak najszybciej na wszystkich typach urządzeń. W przeciwnym razie po paru sekundach potencjalny klient może zrezygnować i zacząć szukać danego produktu czy usługi na stronach konkurencji.

Więcej szczegółów znajdziesz tutaj: https://ux-pm.pl/blog/firmowa-strona-internetowa

(artykuł sponsorowany)
 
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA
0%