Zamknij

Co warto wiedzieć o rozliczeniu podatku z Holandii online?

. + 09:10, 02.06.2023 Aktualizacja: 09:13, 02.06.2023

Jak się okazuje, Holandia to kraj, w którym możemy rozliczyć się z podatku w 100% online. Jedną ze stron, która oferuje rozliczenie w ten sposób, jest timetax.pl. Sprawdźmy zatem, czego potrzebujemy, aby w sposób prawidłowy dokonać takiego rozliczenia oraz co warto wiedzieć na temat numeru BSN w Holandii. Zapraszamy do lektury!

 

Rozliczenie i zwrot podatku z Holandii 

 

Osoby pracujące poza granicami kraju zobowiązane są do rozliczenia podatku PIT w Polsce. Sposób rozliczania uzależniony jest przede wszystkim od obowiązującej pomiędzy danymi krajami metody unikania podwójnego opodatkowania. 

 

Jak jest w przypadku Holandii? O zwrot podatku z Niderlandów mogą ubiegać się wszystkie osoby, które legalnie pracowały w tym kraju. Warto zaznaczyć, że rozliczenie oraz uzyskanie zwrotu możliwe z Holandii możliwe jest nawet do 5 lat wstecz. 

 

Oczywiście najlepiej robić to na bieżąco, ponieważ otrzymanie wezwania do rozliczenia z Niderlandzkim urzędem skarbowym (Belastingdienst) może wiązać się z niepotrzebnym stresem. Przekroczenie wyznaczonym terminów może bowiem skutkować nałożeniem kar przez holenderski urząd skarbowy. 

 

Jak rozliczyć podatek online z Holandii?

 

Złożenie deklaracji podatkowej oraz rozliczenie z Niderlandzkim urzędem możliwe jest również przez internet. Na czym dokładnie polega tego typu procedura? Już wyjaśniamy. Na stronie timetax.pl znajdziemy link do rozliczenia online (również w aplikacji). 

 

Wystarczy tylko uzupełnić formularz, czyli między innymi wpisać swoje dane kontaktowe wraz z niezbędnymi dokumentami. Uzupełnienie tych informacji pozwoli nam na przeprowadzenie prawidłowego rozliczenia. 

 

Co natomiast w sytuacji, kiedy będzie brakować jakiegoś dokumentu? Wówczas otrzymamy od platformy wiadomość e-mail bądź powiadomienie, które będzie widoczne na koncie klienta. Za sprawą tej usługi będziemy mieli możliwość rozliczenia się z podatku z dowolnego miejsca na ziemi. Inteligenta aplikacja poprowadzi klienta przez wszystkie niezbędne etapy i podpowie, jakie załączniki trzeba dołączyć. 

 

Jakie dokumenty do uzyskania zwrotu podatku z Holandii są niezbędne?

 

W celu uzyskania zwrotu podatku z Holandii musimy zgromadzić następujące dokumenty: 

 

  • JAAROPGAVE – inaczej karta podatkowa, którą holenderski pracodawca ma obowiązek dostarczyć do 31 stycznia. Tego typu dokument powinniśmy dostać od każdego pracodawcy, u którego byliśmy zatrudnieni w Holandii. 
  • Numer BSN – holenderski odpowiednik polskiego numeru PESEL, który nadawany jest obywatelom holenderskim, a także cudzoziemcom przebywającym na terenie Niderlandów, dłużej niż 4 miesiące. 

 

Numer BSN – dlaczego jego posiadanie w Holandii jest tak ważne?

 

Numer BSN ma szerokie zastosowanie, ponieważ używa się go także w kontaktach z urzędami administracji publicznej. I choć posiadanie numeru BSN nie jest obowiązkowe, to znacznie ułatwia załatwianie spraw w holenderskich instytucjach.

 

Numer BSN będzie także niezbędny w przypadku chęci uzyskania ubezpieczenia zdrowotnego, starając się o zasiłki, korzystając z opieki zdrowotnej czy nawet do nabycia lekarstw w aptece w Niderlandach. Co więcej, będzie również przydatny w szkołach czy w celu zapobiegania oszustwom tożsamości. 


Brak wyrobionego numeru BSN uniemożliwia pracodawcy wypłatę wynagrodzenia za wykonaną pracę, a także rozliczenie podatku dochodowego.

 

Numer BSN – jak wyrobić? 

 

Sama procedura wyrobienia BSN jest bardzo prosta. Numer ten wydawany jest na wniosek przez Niderlandzki urząd gminy. Wystarczy zatem po przyjeździe do Holandii zgłosić się do gminy i wpisać do ewidencji ludności jako nierezydent. 

 

Należy pamiętać, że aby otrzymać BSN, musimy posiadać holenderski adres, pod którym się zatrzymujemy. Do wyrobienia numeru potrzebny będzie również ważny dokument tożsamości. Może to być dowód osobisty bądź paszport – najlepiej zabrać ze sobą oba te dokumenty. Oczywiście taki dokument nie może być zniszczony ani nieważny. 

 

Numer BSN – jak długo trzeba czekać na jego wyrobienie? 

 

Zazwyczaj już po godzinie od wypełnienia dokumentów powinniśmy mieć nadany swój unikalny identyfikator. Jednak czas ten może się wydłużyć w przypadku osób, które zamierzają zameldować się w Holandii na dłużej. W takiej sytuacji potrzebne będzie potwierdzenie zameldowania w Niderlandach z właściwego urzędu gminy. 

 

Numer BSN – jak wygląda wyrobienie numeru BSN w przypadku dzieci?

 

Jeśli dziecko urodzi się w Holandii, numer BSN oczywiście zostaje nadany mu automatycznie. Natomiast w przypadku cudzoziemców, istnieje możliwość ubiegania się o nadanie numeru BSN. Jakich dokumentów będziemy potrzebować? Dowód osobisty każdego z rodziców oraz dziecka, a także akt urodzenia dzieci. 

 

Jak widać, pracując legalnie w Holandii, możemy uzyskać zwrot podatku. Wystarczy tylko wypełnić odpowiednie formularze oraz załączyć niezbędne dokumenty. Należy także pamiętać, jak ważną rolę odgrywa numer BSN, który jest niezwykle istotny w kontaktach z urzędami administracji publicznej. 

 

Więcej na temat numeru BSN znajdziecie Państwo pod linkiem: timetax.pl/2023/01/23/burgerservicenummer-bsn

 

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%