Zamknij

Co składa się na pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych?

09:09, 12.06.2020 Materiał partnera Aktualizacja: 11:52, 14.04.2022

Aby pozycjonowanie w sieci przyniosło zakładane rezultaty w postaci zwiększenia widoczności strony w wynikach wyszukiwania, konieczne jest regularne prowadzenie działań SEO.

Optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarki Google to proces wielowymiarowy, obejmujący szereg czynności wdrażanych w ramach przyjętej strategii. Samo zdobycie wysokiej pozycji nie oznacza, że strona pozostanie „na szczycie” bez konieczności kontynuowania prac. Kluczem do sukcesu staje się konsekwentne realizowanie wszystkich etapów składających się na skuteczne pozycjonowanie stron.

Etapy pozycjonowania w sieci

Choć każda strategia SEO realizowana jest według oddzielnego, ustalanego indywidualnie scenariusza, przyjęte w jej ramach działania najogólniej można podzielić na dwa kluczowe etapy:

  • etap I – przygotowanie działań SEO
  • etap II – pozycjonowanie serwisu.

Etap przygotowawczy, poprzedzający pozycjonowanie w sieci, to czas na zapoznanie się przez specjalistów z aktualną stroną internetową klienta, jej historią oraz podejmowanymi w przeszłości działaniami SEO. To także moment na poznanie specyfiki firmy, branży, w której działa, grupy docelowej oraz konkurencji. Specjaliści wykonują również analizę profilu linków oraz zawartości serwisu internetowego. Na podstawie wszystkich tych danych dla e-przedsiębiorcy przygotowana zostaje indywidualna strategia działań SEO oraz umowa na pozycjonowanie.

Drugi etap obejmujący „właściwe” pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych to czynności bezpośrednio związane z poprawą pozycji serwisu w wynikach wyszukiwania. Jego najważniejszym elementem jest wybór odpowiednich słów kluczowych, które najlepiej opisują dany biznes w sieci. Podstawę do wykonania optymalizacji technicznej strony stanowi z kolei audyt SEO, w którego trakcie zidentyfikowane zostają wszystkie obszary (struktura serwisu, treść, szybkość ładowania, linkowanie itp.) wymagające wdrożenia poprawek. Już sama implementacja zmian może skutkować awansem w wynikach wyszukiwania.

Elementem warunkującym skuteczne pozycjonowanie stron w internecie jest również optymalizacja treści w serwisie i ich odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi. Popularna w marketingu internetowym zasada głosi, że „content is a king”. Istotnie – unikalna, wartościowa i angażująca użytkownika treść w istotny sposób wpływa na skuteczność pozycjonowania w sieci strony firmowej, bloga lub sklepu internetowego.

Ważnym etapem pozycjonowania to również budowanie profilu linkowego serwisu, mającego wpływ na popularność strony w sieci. Strategia linkowania za każdym razem powinna być opracowana indywidualnie z uwzględnieniem charakterystyki serwisu, jego aktualnej pozycji oraz wytycznych Google w zakresie link buildingu.

Kiedy należy spodziewać się efektów pozycjonowania?

Zlecając działania SEO agencji interaktywnej, należy mieć świadomość, że osiągnięcie zakładanych rezultatów będzie wymagało czasu. Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych jest procesem wielowymiarowym, a szybkość uzyskania efektów w dużej mierze zależy od specyfiki branży i jej konkurencyjności. Bardzo ważne staje się właściwe reagowanie na bieżące zmiany pozycji oraz optymalizacja rezultatów. Nie należy zrażać się początkowym brakiem efektów i pozwolić firmie działać, by zacząć zbierać owoce w postaci wzrostu popularności strony, a także zwiększenia sprzedaży.
(Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl)

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%