Zamknij
REKLAMA

Google Ads - czym są reklamy Google i ile kosztują?

13:51, 27.08.2021 | materiały partnera

Reklamy w wyszukiwarce to popularna forma promowania produktów i usług. Dziś wyjaśniamy co to jest Google Ads, jakie są przykłady reklam i ile kosztują.

Co to jest Google Ads

Google Ads (dawniej Adwords) to system reklamowy należący do koncernu Google. Choć popularne „adwordsy” kojarzą się z linkami sponsorowanymi w wyszukiwarce, poza siecią wyszukiwania reklamy wyświetlają się także w innych usługach. W skład wchodzą sieć reklamowa, Zakupy Google, Wideo oraz aplikacje. W związku z tym same reklamy przybierają format tekstu, reklamy produktowej ze zdjęciem i ceną, banneru graficznego lub filmu wideo. Branżą, która zajmuje się profesjonalnym przeprowadzaniem kampanii reklamowych w Ads, szczególnie linkami sponsorowanymi, jest branża SEM (Search Engine Marketing).

Przykłady reklam Google Ads

Przykładem reklamy w ramach systemu Google Ads są np. reklamy tekstowe, które nazywane są także linkami sponsorowanymi. Są to płatne linki wyświetlane nad i pod wynikami organicznymi na liście wyników wyszukiwania w Google. Jako reklamy graficzne Ads są banerami widniejącymi na witrynach partnerskich Google. Jako filmiki – są to reklamy wyświetlane przed, po lub w trakcie trwanie filmów na YouTube.

Zalety systemu reklamowego Google Ads

Największą zaletą korzystania z tej platformy jest fakt, iż efekty przychodzą bardzo szybko. Dużo szybciej niż w przypadku np. SEO. Samo narzędzie jest całkowicie darmowe w użytkowaniu. Wystarczy założyć darmowe konto i je skonfigurować. Ponadto Google Ads umożliwia emitowanie reklam o zasięgu globalnym oraz lokalnym, a także dokładne targetowanie reklam według np. danych demograficznych. Ogromną zaletą reklamowania się poprzez Ads jest także możliwość kontrolowania przebiegu i kosztów kampanii poprzez elastyczny sposób rozliczeń. System reklamowy Google to w końcu setki tysięcy miejsc, gdzie można wyemitować reklamę, włączając w to najpopularniejsze serwisy w Polsce.

Ile kosztują Google Ads?

Samo korzystanie z systemu jest darmowe, a reklamodawca płaci jedynie za kampanie. Masz aż 6 modeli rozliczeń do wyboru. Jest to m.in. najpopularniejszy model CPC (cost per click), czyli koszt kliknięcie oraz CPA (cost per action), w którym pieniądze z konta reklamowego pobierane są wyłącznie, kiedy użytkownik dokona konwersji (wykona konkretne działanie). Ponadto Google Ads oferuje nam także model CPV (cost per view), czyli opłatę za obejrzenie filmiku na YouTube. Dostępna jest także forma rozliczenia ROAS, w której stawki są automatycznie dopasowywane podczas trwania aukcji. Duże znaczenie ma odpowiednia optymalizacji kampanii reklamowych w taki sposób, aby osiągały jak najlepsze efekty przy możliwie niskich kosztach kliknięć.

Jeśli przeprowadzenie kampanii Google Ads zlecasz agencji, poza kosztem samych reklam płacisz także za profesjonalną obsługę kampanii, a jeśli decydujesz się na kompleksową obsługę, włączając w to działania SEO, musisz wziąć również pod uwagę cennik pozycjonowania. Wówczas agencja zajmuje się zarówno pozycjonowaniem strony, jak i dokładną optymalizacją Twoich reklam, dopasowuje słowa kluczowe, ustala treść, jaka się w niej znajdzie, zleca przygotowanie baneru grafikowi itd. Cena Google Ads, jeśli chodzi o obsługę kampanii, to kilkaset złotych miesięcznie.  

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%