Zamknij

Książki o marketingu - podczas pandemii zadbaj o swoją karierę

07:38, 02.06.2020 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 07:39, 02.06.2020

Pandemia koronawirusa rozprzestrzenia się po świecie już od kilku miesięcy. Przez cały ten czas wiele ludzi zostało całkowicie zamkniętych w swoich domach. Jedyna rozsądna rada, jaką warto kierować się w tym trudnym czasie, to pozytywne spojrzenie w przyszłość i próba wykorzystania tego okresu wolnego od pracy. Na początku szczególnie młode osoby wykorzystały pandemię do odpoczynku. Czas jednak mija i wielu chciałoby wrócić już do swoich obowiązków. Książki o marketingu mogą sprawić, że te miesiące przyniosą realne efekty w karierze, tylko jaki sposób?

Jak książki o marketingu mogą podnieść Twoje umiejętności zawodowe?

Marketing to bardzo szerokie pojęcie. Tak naprawdę jego podstawy przydatne są wszędzie - w biurach, sklepach, czy zakładach. Czasem można mówić o marketingu jako sprzedaży, innym razem pod kątem rozsądnego zarządzania finansami. Skoro podczas pandemii COVID-19 i tak wiele osób pozostaje zamkniętych w domach, książki marketing mogą stać się rozsądnym sposobem na wartościowe spędzenie tego wolnego czasu. Jak dokładnie mogą one pomóc w karierze różnym pracownikom?

Umiejętności sprzedażowe

Zacząć można już od sprzedawcy. Nawet ktoś pracujący na co dzień w niewielkim osiedlowym sklepie może wykazać się umiejętnościami sprzedażowymi, gdy umiejętnie będzie proponował swoim klientom sprzedaż komplementarną. Sprzedawcy i doradcy klienta, którzy w swojej pracy rozliczani są pod kątem planów sprzedażowych założonych odgórnie na każdy miesiąc, tydzień, a nawet dzień, na pewno nie pożałują czasu spędzonego na szlifowaniu swoich umiejętności. Efektywne zbijanie obiekcji i prowadzenie przekonujących prezentacji produktów nie zawsze jest proste. Książki o marketingu wielokrotnie zagłębiają się dokładnie w temat sprzedaży i jej taktyk. Z drugiej strony, kto nie chciałby być klientem świadomym technik sprzedażowych stosowanych przed doradców?

Wstęp do marketingu internetowego

W ostatnim czasie marketing internetowy zaczyna dominować praktycznie w każdej branży. Podczas gdy dla jednych przedsiębiorców internet jest miejscem na promowanie swoich usług na znacznie szerszą skalę, inni, szczególnie ci działający głównie na rynku lokalnym od wielu lat, nie zawsze wiedzą, jak sobie w nim radzić. Książki o marketingu mogą dać takiej osobie chociaż podstawową wiedzę na temat zarządzania własnym sklepem internetowym. Nie brakuje także pozycji na temat wyszukiwarek i pozycjonowania stron.

Książki o marketingu poprowadzą Cię podczas budowania własnego budżetu

Ktoś, kto zarządza własną działalnością gospodarczą od kilku lat, zwykle stwierdza, że nie jest to nic trudnego. Dla początkującej osoby jednak wiele zagadnień związanych z otworzeniem, promowaniem, czy prowadzeniem firmy może być niezrozumiałych. Od lat powstają książki o marketingu, których celem jest przeprowadzić osobę dopiero otwierającą własną działalność przez wszystkie etapy takiego przedsięwzięcia. Znając podstawy wiedzy teoretycznej, wszystkie działania będą później znacznie prostsze. Trwająca właśnie pandemia może być więc czasem przeznaczonym na rozwój kogoś, kto rozważa założenie własnej firmy.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%