Każdy lubi dostawać prezenty. Ta zasada działa też w biznesie, a wyraża się najczęściej w formie zestawów gadżetów, spersonalizowanych, dobrej jakości i praktycznych. O tym, co właściciele firm lubią dawać w upominkach, opowiada ekspertka Marzena Paluchowska, właścicielka agencji reklamowej Mega Media w Świeciu.
Najpierw warto zrobić rozróżnienie. Innymi zasadami kierują się klienci potrzebujący gadżety na targi, konferencje, jakieś imprezy masowe. Tam liczy się ilość, a więc też w miarę najniższa cena.
Co innego, gdy przedsiębiorcy chcą podziękować swoim najważniejszym klientom lub dostawcom. Wtedy wolą podarować coś pięknego, robiącego wrażenie, a często też praktycznego. Tak, żeby gadżety nie trafiły w ciemny kąt, tylko służyły przez cały rok.
Tu rozmawiamy o tej drugiej sytuacji.
Coraz bardziej myślimy o ochronie środowiska i o tym, żeby jak najmniej je zanieczyszczać. Stąd trend eko nadal jest na pierwszym miejscu.
- Nasi klienci mocno zwracają uwagę na ekologię – mówi Marzena Paluchowska, właścicielka agencji reklamowej Mega Media w Świeciu. - Popularny jest bambus, drewno, materiały z recyklingu. Torby jutowe, torby recyklingowe i kalendarze też eko. Coraz więcej mamy takich zamówień.
To drugi z przodujących trendów w 2022 roku i na pewno utrzyma swoją pozycję również w obecnym.
Ciekawą nowością jest notatnik z powerbankiem. Podpórka pozwala postawić telefon i wygodnie go ładować z jednoczesnym dostępem do większości funkcji.
W podobny sposób można wykorzystać nowoczesną podkładkę pod myszkę, która jednocześnie pełni funkcję ładowarki indukcyjnej.
To są piękne upominki. Wyglądają ekskluzywnie, dobrze świadczą o darczyńcy. A przy tym obdarowanemu przypominają od kogo taki zestaw otrzymał. Zapewniają to logotypy, czy wygrawerowane imię i nazwisko.
- Te gadżety są bardzo przemyślane – mówi Paluchowska. - Często doradzamy coś klientom, sugerujemy albo odradzamy, jeśli pomysły są niespójne. Przecież nie chodzi o to, żeby wrzucić do torby, co się da, tylko o to, żeby zrobić wrażenie.
W tych zestawach może być wszystko. Ważne, żeby było spójne i dobrane do klienta. Często są w nich przedmioty codziennego użytku, ale też alkohol ciągle jest dobrym prezentem. Do tego ważnym akcentem jest ręcznie podpisana kartka z podziękowaniem za współpracę.
- Jeden z naszych klient zamówił 500 kartek i osobiście podpisał wszystkie – mówi Marzena Paluchowska.
O dziwnych gadżetach, które obdarowany odłoży do szafy, bo nie wie, co z nimi zrobić, już prawie wszyscy zapomnieli. A z pewnością nie są one w modzie. Teraz na topie są użyteczne upominki. Takie, z których każdy się ucieszy i się przydadzą w pracy lub w domu.
To przede wszystkim wszelkiego rodzaju kubki termiczne i termosy. Producenci ciągle podnoszą poprzeczkę jakości i np. do zestawu można włożyć butelkę termiczną utrzymującą temperaturę płynu 40 stopni aż przez 15 godzin.
Są to też organizery biurkowe, notatniki z długopisami, torby, zestawy do grilla.
Nie słabnie popularność kalendarzy. Nadal szefowie firm chcą obdarowywać swoich kontrahentów i pracowników kalendarzami. Wiadomo – porządek, zaplanowanie, harmonogramy są ważne w życiu organizacji i osób prywatnych. Dlatego kalendarze książkowe, ścienne i biurkowe to ciągle popularny trend w gadżetach. Jest to z pewnością praktyczny upominek, na którym jest widoczne logo darczyńcy.
Ale i tutaj coraz chętniej jest wybierany wariant eko, czyli np. na niewybielanym papierze.
W 2022 roku królowały tylko dwa warianty.
Pierwszy - ekologiczny, na papierze kraftowym (kartonowym – eko brąz), od kalendarzy, po wizytówki.
Drugi - na bogato, ekskluzywnie, czyli w kolorze czarnym ze złotymi akcentami. W takim wariancie wpisywało się np. logotyp złotym kolorem na czarnym tle. I wszystkie produkty szły w takiej kolorystyce – nie tylko notesy i kalendarze, ale też kubki termiczne, a nawet krówki.
Jedna wizyta w siedzibie agencji Mega Media wystarczy, żeby się przekonać, że to jedyna firma w powiecie świeckim, która świadczy kompleksową obsługę w zakresie gadżetów. Tylko u nich możemy zobaczyć większość gadżetów na własne oczy, dotknąć, przekonać się o jakości.
Właśnie dlatego Mega Media jest niekwestionowanym liderem rynku i zaopatruje w gadżety wiele firm z naszego powiatu oraz z regionu.
- Nasi klienci mają większe potrzeby związane z marketingiem, a my jesteśmy w stanie na nie odpowiedzieć – dodaje Paluchowska. – Robimy m.in. reklamy zewnętrzne, szyldy, billboardy, oklejamy samochody, projektujemy logotypy, a nawet strony internetowe.
Firmy doceniają to, że Mega Media wiele rzeczy jest w stanie wykonać na miejscu.
- Zdarza się co jakiś czas, że ktoś do nas wpadnie z pilną potrzebą, bo jutro żegnają pracownika przechodzącego na emeryturę i na szybko potrzebują jakiegoś spersonalizowanego upominku. No to my ratujemy sytuację – dodaje z uśmiechem właścicielka agencji marketingowej.
0 0
Ale laska z tej Marzeny pozazdrościć urody. Pozdrawiam.