Wybór operatora dla klienta jest nie lada wyzwaniem. Po pewnym czasie usługi, z których korzystamy, mogą przestać być dla nas na tyle odpowiednie, aby przy nich pozostać. W takim przypadku, z różnych osobistych powodów możemy zdecydować się na przeniesienie numeru do innej sieci. Proces ten składa się z kilku niezwykle prostych kroków – zanim do tego dojdzie, warto zrobić małe rozpoznanie w ofertach konkurencji. Jakie są sposoby na zmianę sieci telekomunikacyjnej i jak długo trwa cały proces? O tym opowiemy w artykule poniżej.
Jedną z głównych decyzji, dlaczego decydujemy się na zmianę operatora, to jakość połączenia oraz koszty. Taki krok wiąże się również z innymi korzyściami. Oto parę z nich:
Cena: faktem jest, że poszukujemy odpowiedniej oferty głównie pod kątem atrakcyjności cenowej. Na cenę składa się kilka rzeczy, które mogą być atrakcyjniejsze gdzie indziej: abonament z telefonem, kilka numerów na jedne dane klienta czy czas trwania umowy.
Jakość połączenia: bardzo często jakość sieci zależy nie tylko od smartfona – ważna jest lokalizacja, w której najczęściej się znajdujemy. Być może odbiorniki sieci, z której korzystamy, nie znajdują się blisko naszego miejsca zamieszkania – warto to sprawdzić.
Oferta i elastyczność: niejednokrotnie oferty u konkurencji po czasie mogą być atrakcyjniejsze ze względu na promocje dla nowych klientów. Również ważna jest elastyczność umowy – większość firm nie pozwala na zmiany w trakcie jej trwania.
Gratisy: dla osób przenoszących numer, w celu przyciągnięcia do siebie nowych klientów, operatorzy oferują gratisy do umowy lub gadżety w bardzo atrakcyjnej cenie. Są to między innymi bezprzewodowe słuchawki, głośniki czy dostęp do serwisów streamingowych.
Pomoc klienta: dostęp do całodobowej pomocy i szybka reakcja konsultantów jest nieoceniona. Dla niektórych brak wsparcia i dostępu do informacji jest równoznaczne ze zmianą operatora.
Jeśli już podejmiemy decyzję o zmianie, warto zrobić dokładne rozeznanie i przygotować niezbędne informacje. Aby sprawne i bezproblemowo przejść przez proces przeniesienia numeru telefonu, należy pamiętać o paru ważnych kwestiach:
czas trwania i warunki umowy: Zanim podejmiemy decyzję o przeniesieniu numeru do innego operatora, musimy sprawdzić aktualne warunki umowy. W przypadku abonamentu najczęściej możemy wykonać ten krok dopiero wówczas, kiedy aktualna umowa się zakończy.
właściciel numeru: aby rozpocząć proces przeniesienia numeru, musimy być jego właścicielem. Czasem można o tym zapomnieć, szczególnie gdy dobieramy numery z rodzicami czy małżonkiem.
dane osobiste: jeżeli sprawdziliśmy umowę oraz jesteśmy jedynymi właścicielami numeru, musimy pamiętać o dowodzie tożsamości podczas przenoszenia numeru w salonie operatora. Można również zrobić to online, wówczas proces jest uproszczony i nie wymaga wychodzenia z domu.
mapa zasięgu: praktycznie każdy dostawca usług telekomunikacyjnych posiada do wglądu na stronie internetowej obszar swojego zasięgu. Po wpisaniu wybranego adresu możemy sprawdzić, jak dobrą sieć LTE czy 5G oferuje.
Po przygotowaniu do przeniesienia numeru i wybór nowego operatora kolejnym krokiem jest sposób złożenia wniosku. Są na to trzy szybkie sposoby:
stacjonarnie w salonie: najstarszym i najpopularniejszym sposobem na przeniesienie numeru jest wizyta w salonie operatora. Warto z wyprzedzeniem umówić się na wizytę z pracownikiem poprzez stronę www, aby uniknąć czasu oczekiwania.
strona internetowa: każdy operator oferuje możliwość przeniesienia numeru na stronie internetową w prosty i intuicyjny sposób. Jest to najwygodniejsza i najszybsza metoda, która nie wymaga wychodzenia z domu.
infolinia: konsultant podczas rozmowy telefonicznej może przeprowadzić nas przez cały proces przenoszenia numeru, oraz udzielić informacji na nurtujące nas pytania. Wtedy umowa zostanie wysłana drogą mailową bądź pocztą tradycyjną.
Cały proces przeniesienia numeru może nastąpić po kilku godzinach, albo dłużej. Jest to zależne od poprzedniego operatora i rodzaju umowy. Do czasu akceptacji przeniesienia klient otrzymuje numer tymczasowy, który wygasa wraz z pozytywnie rozpatrzonym wnioskiem i aktywną nową kartą.
Przeniesienie numeru niejednokrotnie wiąże się z wieloma wątpliwościami. Zanim skontaktujemy się z konsultantem, warto zajrzeć do najczęściej zadawanych pytań:
Tak, przeniesienie numeru przy aktywnej umowie jest możliwe, lecz wiąże się z pewnym okresem oczekiwania. Jest on najdłuższy w przypadku abonamentu, którego czas rozwiązania jest realizowany wraz z jego zakończeniem.
Niestety przeniesienie numeru za granice jest najczęściej niemożliwe. Warto rozważyć lokalne karty SIM lub w aktualnej umowie uruchomić i sprawdzić roaming danych, jeśli pobyt jest tymczasowy.
Odrzucenie wniosku może być spowodowane błędnymi danymi, niezarejestrowanym na danego klienta numerem lub długami wobec operatora. Konsultant może poprawić wniosek lub złożyć całkiem nowy.
Najczęściej, aby numer został aktywowany, należy zrobić parę prostych kroków. Może być to brak zasilenia karty lub niepoprawne umieszczenie jej w telefonie. Warto pamiętać, że być może po prostu proces nie został jeszcze zrealizowany.
Samo przeniesienie numeru jest bezpłatne. Może zdarzyć się tak, że umowa została zerwana zbyt wcześnie, wtedy klient może ponieść koszty kary za niezapłacone miesiące.
Decydując się na zmianę operatora, najczęściej kierujemy się ceną, zasięgiem czy ofertą. Nie warto zwlekać z taką decyzją, gdyż może ona znacząco wpłynąć na nasz komfort. W Play ofert jest naprawdę wiele, a infrastruktura ciągle się powiększa – sprawdź już dziś i przenieś numer!